דיירים במתחם אנדריוס בנתניה: הפינוי בינוי ייקבר

התוכנית, הממתינה כבר יותר מעשור לצאת לדרך, עשוייה להקבר מכיוון שטבלאות ההקצאה לקויות ואינן תואמות לבינוי בתוכנית

האם תוכנית הפינוי בינוי במתחם אנדריוס בנתניה, הממתינה כבר יותר מעשור לצאת לדרך, תקבל תוקף בעוד שטבלאות ההקצאה לקויות ואינן תואמות לבינוי בתוכנית? כך טוענים דיירי הפרויקט.

מתחם אנדריוס מורכב מב-7 בניינים ובהם 116 דירות, שמיועדים להריסה ברחובות הרב קוק, אנדריוס ובורוכוב בנתניה. במקומם אמורים להיבנות 4 מגדלים שיכללו 333 דירות. על הביצוע אמורה להיות אחראית חברת אפריקה ישראל מגורים.

מקורו של חשש הדיירים מפני פרסום טבלאות הקצאה פגומות נובע מהחלטה של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז בינואר, שדנה בהתנגדויות לתוכנית. לאחר שקבעה שיש לשנות את טבלאות ההקצאה כך שאלה יציגו הקצאות לפי מגרשים ולאחר ששמאי לשכת התכנון תיקן את הטבלאות לפי החלטת הוועדה, הורתה הוועדה בדיון בינואר לפרסם את טבלאות ההקצאה המתוקנות.

טבלאות לקויות

לדיירי המתחם התברר שהטבלאות החדשות כלל לא תואמות את תוכנית הבנייה ומנוגדות לאופי הבינוי המוצע בתוכנית. הדיירים ביקשו מעיריית נתניה שלא לפרסם את הטבלאות החדשות, ובדיון הוועדה המחוזית ביוני הועלתה בקשת העירייה לתת לתוכנית תוקף ללא טבלאות האיזון וההקצאה ולהעביר את הטבלאות לסמכות העירייה, אך הוועדה המחוזית דחתה בקשה זו, והחליטה לפרסמן בכל זאת. לדברי הדיירים, פרסום טבלאות שהוועדה המחוזית יודעת מראש שאינן תקינות, יקבור את התוכנית.

משרד הפנים מסר בשם הוועדה המחוזית מחוז מרכז כי "הוועדה דנה בתוכנית והחליטה שיש לפרסם טבלאות הקצאה מעודכנות לתוכנית. הנושא עדיין בהליך של שמיעת התנגדויות וטרם הסתיים.