מנכ"ל ערוץ 10 לשעבר: לא מקובל לקחת מותג, זה לא כדורגל

בראיון לגל"צ טען יוסי ורשבסקי כי ההתנהלות של זכיינית ערוץ 2 תמוהה: "רשת אמרו שהם טלוויזיה ערכית ולא מוטת רייטינג ולא יקחו תוכנית כמו 'הישרדות'"

זכיינית ערוץ 2 רשת זיעזעה היום (א') את המדיה המקומית כשהודיעה כי רכשה את זכויות השידור של "הישרדות", תוכנית הדגל של ערוץ 10.

יוסי ורשבסקי, המנכ"ל הקודם של ערוץ 10, התראיין לתוכנית "חמש בערב" בגלי צה"ל ואמר כי הופתע מהמהלך של רשת, שטענה לפני מספר חודשים כי לעולם לא תיקח תוכנית חסרת ערכיות כגון "הישרדות". עוד אמר ורשבסקי כי זו התנהלות שאינה מקובלת.

כאמור, מוקדם יותר היום דיווחה רשת כי רכשה את זכויות ההפקה והשידור של תוכנית הריאליטי "הישרדות" מידי CASTAWAY העולמית, וכי הזכויות יועברו לידיה באופן מיידי, כבר במהלך 2012.

זמן לא רב לאחר מכן, ערוץ 10 טען כי רשת הטעתה את חברת CASTAWAY וגרמה לה לחשוב שערוץ 10 כבר נסגר. כעת נשאלת השאלה האם המהלך של רשת הוא יריית הפתיחה למאבק משפטי ממושך.

ורשבסקי התבקש על-ידי מנחה התוכנית ירון וילנסקי לנתח את המהלך של רשת, וענה כי הוא הופתע מהמהלך, שכן "רשת צוטטו שהם טלוויזיה ערכית ולא מוטי רייטינג ולא יקחו תוכנית כמו 'הישרדות', שמראה ביקיני חשוף והדחות מכוערות. לא עברו חודשיים - והם לוקחים".

"אתה יודע, כשמדברים הרבה על ערכים, זה מזכיר לי, אצלנו במושב אמרו - 'אם חמור ינער אלף נעירות ויגיד אני סוס אציל, הוא יהיה סוס אציל'. כשמדברים על ערכים ועל טלוויזיה ערכית, צריך לחשוד טוב-טוב במי שמדבר כך", אמר ורשבסקי.

במהלך הראיון העריך המנכ"ל הקודם של ערוץ 10 כי "הישרדות" לא תעזוב את הערוץ, ואמר כי "לפי מיטב זכרוני, החוזה הוא כזה שהיא לא תעזוב את ערוץ 10".

ורשבסקי הוסיף ואמר כי ההתנהגות של רשת קצת משונה והיא אינה בבחינת "כבשת הרש", שכן רשת היא הרש, וכי זה לא עניין מקובל לקחת מותג של זכיינית אחרת. לדבריו, "זה לא כמו שחקני כדורגל, זו פשוט התנהגות לא מקובלת".