קווין גארנט ישקיע בכדורגל? ב-NBA מעדיפים שלא

הנהלת הליגה לא אישרה לכוכב הסלטיקס לרכוש אחוזי בעלות ברומא האיטלקית; החשש: שיטת תשלום חדשה שנועדה לשחקני NBA לקבל נכסים במקום שכר

כוכב ה-NBA קווין גארנט ייאלץ בשלב זה לרדת מהרעיון להשקיע בכדורגל האירופי. ה"בוסטון גלוב" מדווח כי הנהלת הליגה הודיעה לפורוורד של בוסטון סלטיקס כי היא אינה מאשרת לו לרכוש חלק מהבעלות של קבוצת הכדורגל האיטלקית רומא.

גארנט, שידוע בחיבה שלו לכדורגל (אוהד של מילאן וצ'לסי), ביקש לפני כשנה לרכוש אחזקות בקבוצת הכדורגל האיטלקית שעברה לידי קבוצת משקיעים אמריקנית, בראשות איש העסקים תומאס די-בנדטו. אלא שבחודש האחרון הודיעו לגארנט כי הבקשה אינה מאושרת, מאחר ואחד מהאנשים שחולקים את קבוצת הרכישה של רומא הוא קווין פאלוטה, שמחזיק בבעלות גם על הסלטיקס.

ב-NBA טוענים שהסידור שנועד להביא את גארנט לרומא לא "מריח" טוב. החשש הוא שמדובר בשיטה חדשה שנועדה לאפשר לקבוצות NBA לשלם שכר מופחת לשחקנים, שיקל עליהן לעמוד ברגולציות של תקרת השכר, ובמקביל להעביר נכסים בשווי ערך כספי לשחקנים.

דוגמה אחת שלא היוותה בעיה היא של לברון ג'יימס, כוכב מיאמי היט שרכש אחוזי בעלות בקבוצת הכדורגל ליברפול מאחר שלא היה שום קשר עסקי בין חברת FSG, הבעלים האמריקני של ליברפול, לבין מיאמי היט, המעסיקה של לברון ג'יימס ב-NBA.