מנכ"ל ערוץ 10: האסטרטגיה של רשת היא לסגור אותנו

יואב הלדמן לעובדים: "לערוץ 10 יש חוזה ברור ותקף עם Castaway, שמעגן בצורה חד-משמעית את האופציה שיש לנו על הפקת 'הישרדות' גם לעונה הבאה"

מנכ"ל ערוץ 10, יואב הלדמן, טוען כי זכיינית ערוץ 2 רשת נוקטת באסטרטגיה שמטרתה להוביל לסגירת הערוץ.

"כולנו הופתענו אתמול בצהריים לקרוא באתרי האינטרנט את ההודעה של רשת על כך שהיא רכשה את הפורמט 'הישרדות' לשנים הבאות", כתב היום (ב') הלדמן לעובדי ערוץ 10. "אחרי שקראנו את ההודעה הזו עשינו בדיקה מקיפה של עצמנו, של החוזה ושל כל התקשורת מול חברת Castaway, שהיא בעלת הפורמט.

"לערוץ 10 יש חוזה ברור ותקף עם חברת Castaway, חוזה שמעגן בצורה חד-משמעית את האופציה שיש לנו על הפקת 'הישרדות' בישראל גם לעונה הבאה.

"כפי שבוודאי אתם יודעים, הערוץ עובד עם חברת Castaway כבר לא מעט שנים, משנת 2007 ליתר דיוק. במהלך כל השנים הללו ועד עצם היום הזה שיתוף-הפעולה בין הצדדים עלה יפה, והופקו ושודרו בישראל 6 עונות מוצלחות של 'הישרדות', אשר זכו לרייטינג טוב והביאו לרווחים גבוהים עבור Castaway.

"חשוב לי להדגיש כי מאז ועד 2007, גם אם היו מדי פעם עיכובים, ערוץ 10 שילם ל-Castaway את כל התשלומים המגיעים לה, עד האגורה האחרונה. גם השנה, למרות הקשיים, הערוץ שילם לחברה את כל הנדרש עד כה בהקשר של העונה הנוכחית של 'הישרדות'.

"פנינו לקבלת ייעוץ משפטי מעו"ד ברוך כצמן ממשרד הרצוג, פוקס, נאמן, וקיבלנו חוות-דעת ראשונית בנוגע למצב בעניין פורמט 'הישרדות'.

"בשלב זה עולה תמונה חד-משמעית לפיה החוזה תקף, ולערוץ 10 ישנה זכות לנהל משא-ומתן בלעדי על פורמט 'הישרדות' בישראל גם לעונה הבאה. כך שנראה שכל הפרסומים בעניין רכישת פורמט התוכנית בידי גורם ישראלי אחר הם הפרה בוטה של החוזה.

"זה לא סוד שיש זכיין בטלוויזיה המסחרית, שאחרי הפסדים מתמשכים, שחיקה ברייטינג וחובות כבדים, הגיע למסקנה הכלכלית לפיה אין לזכיינית כל תוחלת עסקית בסביבה שבה יש שני ערוצי טלוויזיה מסחריים. זה לא סוד שהאסטרטגיה של הזכיין הזה היא להוביל לסגירתו של ערוץ 10.

"נראה כי המאמץ המתמשך של זכיינית זו לפגוע במתחרותיה (בערוץ 2 ומחוצה לו) מתבטא כעת גם בניסיון לרכוש את פורמט 'הישרדות'. המהלך האחרון הזה מצטרף למידע נוסף שיש בידינו בנוגע ללחצים שזכיינית ערוץ 2 מפעילה בכדי לעצור את התחרות הקיימת היום בענף הטלוויזיה המסחרית.

"על בסיס החוזה שבידינו, אנחנו נעשה את כל שנדרש כדי לשמור על זכותנו להפקת עונה נוספת של 'הישרדות'. לצורך כך, בין היתר, אנו מתעתדים לפנות לערכאות המתאימות.

"לצד הפעולות הבלתי מתפשרות שנעשה במישור המשפטי בכל מקום וערכאה שנבקש, אני מבקש להזכיר לכולם שערוץ טלוויזיה זה לא תוכנית אחת, חשובה ככל שתהיה. אנחנו נסיים את עונת אביב-קיץ השנה בהצלחה חסרת תקדים גם מבחינת הצפייה וגם מבחינה עסקית, ועם סיומה נעלה לשידור את לוח החורף שלנו.

"זה באמת לא נעים כשמנסים להרוס לך, אבל ייתכן שזה המחיר שצריך לשלם כשאתה עושה עבודה טובה ומשתפר בעקביות וגם מנצח את המתחרים", לשון המכתב של הלדמן לעובדים.

ברשת סירבו להתייחס.