רבוע כחול נדל"ן: רווחי שיערוך של 95 מיליון שקל בשוק הסיטונאי

גינדי השקעות, שהיא חלק מקבוצת גינדי, המחזיקה ביתרת זכויות הפרויקט, צופה כי תרשום רווח של כ-31 מיליון שקל

בעוד המכרז על שלב ב' של מתחם השוק הסיטונאי בתל אביב מתעכב, בצל המיתון המעמיק במשק, בעלי שלב א' בפרויקט "גינדי ת"א" כבר רושמים ממנו רווחים נאים. הבוקר דיווחו החברות הציבוריות רבוע כחול נדל"ן וגינדי השקעות על רווחים נאים שהן צפויות לרשום ברבעון השני, על בסיס טיוטת הערכת שווי שנעשתה לקניון המתוכנן לקום במתחם. פרטי הטיוטה לא פורסמו.

ברבוע כחול נדל"ן, המחזיקה ב-50% מפרויקט גינדי ת"א, צופים רווחי שערוך לפני מס של כ-95 מיליון שקל, ואילו גינדי השקעות, שהיא חלק מקבוצת גינדי, המחזיקה ביתרת זכויות הפרויקט, צופה כי תרשום רווח של כ-31 מיליון שקל.

בעקבות השערוך החיובי לקניון מעדכנת רבוע כחול נדל"ן, שבשליטת קבוצת אלון של דודי ויסמן ושרגא בירן, כי "הרווח הכולל לבעלי המניות של החברה בגין רבעון זה צפוי להיות גבוה באופן משמעותי מהרווח ברבעון הראשון של שנת 2012".

ברבעון הראשון הציגה רבוע כחול נדל"ן שיפור של 20% ברווח הנקי שלה, שהגיע ל-28.3 מיליון שקל, אחרי ירידה ניכרת בהוצאות המימון שרשמה. רווחי החברה אשתקד הסתכמו ב-86.5 מיליון שקל.

במהלך 2009, במסגרת רה-ארגון בקבוצת אלון, הועברו לרבוע כחול נדל"ן נכסי רשת הקמעונות מגה, תמורת 463 מיליון שקל, וכיום עיקר פעילותה מתרכז בתחום הנדל"ן המניב. רבוע כחול נדל"ן, מחזיקה 120 נכסים, עם שטחי השכרה של כ-267 אלף מ"ר, בשווי של כ-2.7 מיליארד שקל, והתפוסה בהם עומדת על 98.7%. מניית רבוע כחול נדל"ן, הנסחרת במדד ת"א 100, ירדה בשנה האחרונה ב-25%, והיא משקפת לחברה שווי של כ-800 מיליון שקל. היום הגיבה המניה בחיוב להודעת החברה.

הלוואה של 730 מיליון שקל מהפועלים

שלב א' בפרויקט השוק הסיטונאי, הממוקם בין הרחובות קרליבך, החשמונאים ודרך מנחם בגין בתל אביב, כולל כ-720 דירות וקניון, בשטח של כ-33 אלף מ"ר. כיום מתבצעות בפרויקט עבודות חפירה ודיפון, והצפי לסיום הבנייה הוא 2015.

רבוע כחול נדל"ן וגינדי חתמו על רכישת הזכויות במתחם במהלך 2010 בהשקעה כוללת של כ-1.5 מיליארד שקל, מידי תנובה ועיריית תל אביב, וכן מידיהם של סוחרים שפעלו במתחם, ומעו"ד בירן, המחזיק כאמור בשליטה בקבוצת אלון.

כ-950 מיליון שקל בעסקה שולמו עבור הזכויות בפרויקט, ויתרת הסכום תשולם כתלות במחירי המכירה. בחודש שעבר דיווחו השותפות על קבלת הלוואה של 730 מיליון שקל מבנק הפועלים, לצורך השלמת הרכישה. עד כה חתמה חברת הפרויקט על הסכמי מכירה של 567 דירות, בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקל.

שותפתה של רבוע כחול נדל"ן, חברת גינדי השקעות, נסחרת בבורסה באמצעות שתי סדרות אג"ח בהיקף של 137 מיליון שקל, בתשואות של 6.5%-17.5%. ברבעון הראשון של השנה רשמה גינדי השקעות הפסד של 4.5 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.

ההון העצמי של גינדי השקעות עומד על 1.9 מיליון שקל בלבד, ולה התחייבויות שוטפות של 476 מיליון שקל - מהן 23 מיליון שקל לבנקים ו-69 מיליון שקל למחזיקי האג"ח.