בנק בריטי הסתיר עיסקאות עם איראן בהיקף של 250 מיליון ד'

הרגולטורים בארה"ב מאשימים את הבנק הבריטי סטנדרט צ'רטרד בהפרת החוקים להלבנת הון ובהפרת הסנקציות הכלכליות על איראן ■ הבנק הסתיר 60 אלף עסקאות שנעשו עם גורמים איראנים וגרף רווחים "שמנים"

הרגולטורים במדינת ניו-יורק מאשימים את הבנק הבריטי סטנדרט צ'רטרד (Standard Chartered) בהפרה של החוקים למניעת הלבנת הון ובאופן עקיף גם בהפרת הסנקציות הכלכליות על איראן. זאת, לאחר שהתברר כי הבנק הסתיר כ-60 אלף עסקאות שנעשו עם חברות ובנקים איראנים, בהיקף כולל של כ-250 מיליון דולר. בעקבות החשיפה הבנק עשוי לאבד את הרשיון שלו.

בנג'מין לווסקי, המפקח הראשי במשרד לשירותים פיננסים של ארה"ב טוען כי הבנק גרף רווחים של עשרות מיליוני דולרים באמצעות עמלות שגבה מאותן חברות איראניות שביצעו כ-60 אלף עיסקאות בין השנים 2001-2010.

הרגולטורים בניו-יורק ציינו בהודעה שפרסמו היום כי בחנו כ-30 אלף מסמכים הקשורים לפרשה והאשימו את הבנק בכך שפגע במערכת הפיננסית של ניו-יורק ובביטחון המדינה. "הפעולות שהבנק ביצע חשפו את המערכת הפיננסית של ארה"ב לטרוריסטים, סוחרי נשק ומשטרים אפלים", אמר לווסקי.

בעקבות חשיפת הפרשה, לווסקי הורה לבנק לשכור גורם פיקוח עצמאי שיבחן האם הפעולות שביצע הבנק תואמות את חוקי ארה"ב. לווסקי כתב בצו המיוחד שהוציא כי הוא מאשים גם את בכירי הבנק שהדריכו את העובדים להסתיר את העסקאות שנעשו עם המוסדות האיראנים.