למרות השידור הדחוי של האולימפיאדה: NBC רושמת רייטינג שיא

הכנסות NBC משידור המשחקים האולימפיים הגיעו ליותר ממיליארד דולר עד כה

לא מעט ביקורות עוקצניות מצד צופים ואנשי תקשורת הופנו כלפי אופן סיקור המשחקים האולימפיים בלונדון על-ידי רשת השידור האמריקנית NBC. למרות זאת, נראה כי מבחינת המפרסמים אין כל בעיה, במיוחד עם מדיניות הרשת לוותר על שידור ישיר של חלק מהתחרויות על מנת לשדרן בשעות צפיית השיא.

הכנסות NBC מפרסומות בזמן שידור המשחקים הגיעו ליותר ממיליארד דולר עד כה, זאת בהשוואה להכנסות של 850 מיליון דולר מפרסומות בזמן שידור המשחקים האולימפיים שנערכו בבייג'ינג ב-2008.

אחד הקמפיינים המכניסים עבור הרשת הוא שידורי התעמולה לקראת הבחירות של הנשיא אובמה. לפי דיווחים, ההכנסות של NBC מהקמפיין עומדות של 6.5 מיליון דולר בזמן המשחקים.

הנתונים הללו עשויים להסביר מדוע מפרסמים ואנשי מדיה דוחים על הסף את התלונות על תפקודה של NBC. מאז תחילת שידור המשחקים, התמלאו הרשתות החברתיות בתלונות של הצופים על NBC, בעיקר על ההחלטה של הרשת לשדר את התחרויות המרכזיות בשעות צפיית השיא ולא בשידור חי.

תלונות אחרות התייחסו לתקלות בשידור, ביניהן אי-צנזור של חזה חשוף של אחת השחייניות, שידור סרטון פרומו לתחרות שחייה שחשף את המנצח בה ותקלות טכניות שונות.

המפרסמים רואים זאת אחרת. "אנחנו מאוד מרוצים מהתוצאות עד עכשיו, הרייטינג של הפרסומות שלנו פשוט נפלא, ואנחנו רואים גם שיתוף-פעולה של הצרכנים עם המותג במדיה החברתית", אומר דאג ונדוולדה, סגן נשיא בכיר בחברת Morning Food.

"עיכוב שידור התחרויות המרכזיות עד לשעת צפיית השיא היא מהותית עבור המפרסמים. הכול חייב להתנקז אל הפריים-טיים", אומר רוב בוקיקיו, סגן נשיא ומנהל השקעות מדיה ב-ID Media, חברה-בת של סוכנות IPG.

"לא משנה מה אנשים אומרים, הם לא יעזבו את העבודה באחת בצהריים כדי לצפות בגמר התעמלות קרקע ומכשירים", הוא אומר. "בלילה, לעומת זאת, המשפחות מתכנסות יחדיו סביב הטלוויזיה", מוסיף בוקיקיו.

NBC הודיעה כי היא לא מכרה את כל זמן האוויר הפנוי לשידור פרסומות באולימפיאדה, אלא השאירה את מקצתו פנוי על מנת למכרו למפרסמים של הרגע האחרון. "אנו חותמים על עסקאות בזה הרגע, ממש ונמשיך לחתום על עסקאות במשך כל השבוע הזה", אומר סת' ווינטר, סגן נשיא שיווק ומכירות בחטיבת שידורי הספורט של NBC.

שיאי צפייה במדיה הדיגיטלית

ענקית המדיה קומקאסט, חברת-האם של NBC, הודיעה בשבוע שעבר כי היא שינתה את תחזית ההכנסות שלה מסיקור האולימפיאדה, זאת לאחר שהעריכה לפני כן כי היא תפסיד 200 מיליון דולר מהשידורים. כעת היא סבורה כי גם אם לא תרוויח מהם, היא לא צפויה לרשום הפסד.

אגב, הסכום ששילמה קומקאסט עבור זכויות שידור המשחקים האולימפיים הבאים, שייערכו ב-2016 ו-2020, עומד על 4.4 מיליארד דולר.

המרכיב הדיגיטלי בסיקור האולימפיאדה השנה משחק תפקיד מרכזי יותר משאר בעבר. השלוחות הדיגיטליות של NBC אחראיות להכנסה של 60 מיליון דולר מפרסומות, זאת בהשוואה ל-20 מיליון דולר באולימפיאדה של 2008.

בפלטפורמות הדיגיטליות של NBC נרשמו 34 מיליון צפיות של שידורים חיים מהמשחקים עד ליום חמישי שעבר. מדובר צפיות הגדולה מסך הצפיות שנרשמו במשך כל המשחקים האולימפיים בבייג'ינג.