הליך הפרה נגד תוכנית הבוקר של ערוץ 10 בגין תוכן שיווקי

בתוכנית הופיע מפכ"ל המשטרה לשעבר, אסף חפץ, המשמש כיום יועץ למולטילוק, והציג את מוצרי החברה ■ ערוץ 10: קיבלנו את פניית הרשות השנייה וענינו עליה

עצה מקצועית של מפכ"ל המשטרה לשעבר או קידום מכירות בתוכנית הבוקר של ערוץ 10? במשך מספר דקות הסביר מפכ"ל המשטרה לשעבר, אסף חפץ, כיצד להתגונן מפני פריצות לבתים, תוך שהוא מציג מנעולים של חברת מולטילוק. אלא שחפץ, מסתבר, הוא גם היועץ המקצועי של החברה.

בעקבות זאת פתחה בימים האחרונים הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בהליך של הפרה נגד ערוץ 10.

דגמי מנעולים הונחו על השולחן

ההפרה נפתחה לאחר תלונות שהגיעו אל נציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב.

מהבדיקה עלה כי במהלך הראיון שערכו המגישים דב גילהר ורומי נוימרק עם חפץ, הונחו על השולחן מספר דגמים של מנעולי החברה. חפץ הסביר כיצד ניתן להתגונן מפריצה לדירה, הסביר איך מנעולי מולטילוק עובדים תוך שהוא מזכיר את שם החברה מספר פעמים, ובהמשך אף הציג מוצרים נוספים של מולטילוק.

עוד עלה מהבדיקה כי במהלך השידור לא הובהר דיו הקשר בין חפץ לחברה, וכי בכיתוב עם שמו צוין תחילה כי הוא המפכ"ל לשעבר ובהמשך את השם "מולטילוק", וזאת מבלי מלהבהיר מה תפקידו בחברה.

בעקבות התלונות הרשות השנייה החלה לבדוק את הנושא, ובתום הבדיקה קבעה כי האייטם אכן מנוגד לכללים האוסרים תוכן שיווקי במסווה של אייטם. הרשות פתחה בהליך של הפרה נגד הערוץ, במסגרתו יוחלט אם להטיל עליו סנקציות.

לדברי נציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, "יש משקל גדול לעובדה שמפכ"ל לשעבר ממליץ על פתרון לפריצה לדירות. הצופה הממוצע עשוי להשתכנע כי פתרון זה הוא הטוב ביותר עבורו, ודבר זה מעניק יתרון למוצר".

עוד אמר רגב כי כאשר מדובר במפכ"ל שמייצג חברה, "הייעוץ המקצועי הופך לפרסום שמקנה למוצר יתרון לא הגון על פני מוצרים אחרים, ועלול להטעות את הצופים".

מערוץ 10 נמסר: "קיבלנו את פניית הרשות השנייה וענינו עליה".