איזו חברת אשראי מציעה את ההטבות המשתלמות ביותר?

בעקבות הכרזת cal על תוכנית חדשה של הטבות 1+1 על בילויים - "גלובס" בדק באיזו חברת אשראי יקבלו הלקוחות את ההנחות המרביות, ומהם תנאי המימוש

חברות האשראי ממשיכות להילחם בזירת ההטבות לצרכן, ומוכנות לעשות כמעט הכול כדי שאלה יבחרו לגהץ דווקא את הכרטיס שלהן: חברת כרטיסי האשראי cal השיקה אמש (ג') תוכנית הטבות חדשה ללקוחותיה, הפתוחה ללא הגבלת מועדונים, שנקראת "סוף שבוע קל". למרות שמה, כך מסבירים בחברה, ההטבות הניתנות במסגרת 1+1 מוענקות לכל לקוחות החברה בכל ימות השבוע, כולל חגים.

את ההודעה המבלבלת לעיתונות, שממנה ניתן היה להבין כי ההטבות 1+1 ייעודיות לסוף השבוע, מסבירים ב-cal כך: "הדגש התקשורתי שלנו היה על סוף שבוע, מאחר שמצאנו בסקרים כי רוב המימושים של ההטבות נעשים בסוף שבוע".

היכן יוכלו הלקוחות לממש את ההטבה? בקפה ג'ו וב-15 בתי-קפה, ב-60 אטרקציות (כמו מיני ישראל), בעשרות הצגות ילדים, בתיאטראות ובמופעי מוזיקה (כמו אייל גולן בקיסריה).

עכשיו, כשאנחנו יודעים מה כוללת התוכנית של cal, נשאלת השאלה אילו הטבות 1+1 מציעות חברות האשראי האחרות. כך למשל, בעוד ש-cal ולאומי קארד דורשות סכום עסקאות מינימלי של 1,500 שקל, הסכום המינימלי בישראכרט עומד על 2,500 שקל.

ובאשר לסוגיית מגבלות מימוש ההטבות, לקוחות cal - כך לטענת החברה - יכולים לממש כמה הטבות שהם רוצים, למעט ארוחת בוקר הניתנת למימוש רק פעם אחת בשבוע. לעומת זאת, לקוחות ישראכרט ולאומי קארד יכולים לממש עד 4 הטבות (8 כרטיסים) בחודש.

ככלל, נראה כי בפלח ה-1+1 לישרכארט יש מגוון מצומצם יותר בהשוואה ל-cal ולאומי קארד, המציעות הטבות במגוון רחב יותר של בילויים וגם הסכום המינימלי כאמור גבוה יותר.

ומה חוץ מ-1+1?

אולם הטבות 1+1 אינן חזות הכול, ובעוד ש-cal מתמקדת רק בפלח הזה, ישראכרט ולאומי קארד מציעות הנחות נוספות.

לאומי קארד מציעה מגוון הנחות ללא התניות במסעדות, בתי-קפה, רשתות אופנה, בתי-מלון ועוד. כך גם ישרכארט, המציעה מדי חודש הנחות ללא הגבלות וללא מינימום סכום בכרטיס בבתי-קפה, מופעי מוזיקה ועוד.

האם יש בתוכנית ההטבות החדשה של cal בשורה? גורמים בענף טוענים כי אין בה שינוי דרמטי לעומת התוכנית הקודמת "cal לקנות נכון": "גם בה הוצעו הטבות של 1+1", אמרו.

מ-cal נמסר בתגובה כי בתוכנית הקודמת לקוחות החברה יכלו ליהנות מהנחות של 3%-10% בכ-50 בתי עסק שונים ומהטבה של 1+1 רק במגוון אטרקציות. התוכנית החדשה, כך נמסר, מרחיבה את ההטבות מסוג 1+1.

והנוסע המתמיד?

לקוחות החברה שנמצאים במסלולים שונים יוכלו ליהנות במקביל, ללא הגבלה וללא אילוץ, גם מההטבות במסגרת התוכנית החדשה.

כך למשל, לקוחות cal במסלול "הנוסע המתמיד" של אל-על יוכלו לצבור במסגרת ההטבות נקודות שיממשו ב"מועדון הנוסע המתמיד". כך גם בלאומי קארד. זאת בניגוד לישראכרט, שם רכישות במסגרת 1+1 אינן נצברות למועדון הנוסע המתמיד.

הטבות
 הטבות