החידושים בתחום המחנאות עושים הכול כדי שתרגישו בבית

מתנור בישול לשטח ועד תאורה ניידת וחסכונית - תעשייה אדירה התפתחה לאלה שרוצים להרגיש "פראיים" אך מבלי לוותר על נוחות מודרנית

אם מישהו ניסה בימים האחרונים להשיג בטלפון את הקולגות האמריקנים שלו מעבר לים, קרוב לוודאי שנתקל בהודעה מוקלטת בנוסח "אני בנופש, אשוב עוד שבועיים". סביר להניח, שגם בטלפונים הניידים שלהם אין תשובה. הסיבה היא שבאוגוסט יוצאים עשרות מיליוני אמריקנים לחופשת הקיץ, ואצל חלק גדול מהם לא מדובר בנופשון בנוסח "הכל כלול" מעבר לים, אלא ביציאה מסורתית לנופש ושינה באוהל - או בקרוואן - בטבע הפראי ובשמורות הטבע, מה שהאמריקנים מכנים "The Great Outdoor". סביב הרגלי הנופש האלה התפתחה תעשייה אדירה של מוצרי צריכה לנופש וקמפינג עם הרבה מאד מוצרי היי-טק, שמיועדים לאלה שרוצים להרגיש "פראיים", הרחק מהציביליזציה והתיעוש, אך מבלי לוותר על נוחות מודרנית.

לתעשייה הזו יש גם תערוכה מקצועית שמכונה OutdoorRetail, והיא מתקיימת בסולט לייק סיטי. התערוכה האחרונה התקיימה בשבוע שעבר והוצגו בה כמה חידושי היי-טק מעניינים, שיצאו לשוק האמריקני בחודשים הבאים ויגיעו בהדרגה גם לשאר העולם.

נוחות בשטח

זיפו: תנור עמיד לרוח

חברת ZIPPO מוכרת אצלנו בעיקר בזכות המציתים המפורסמים שלה, אולם לחברה יש גם קו של מוצרי קמפינג ושטח מתוחכמים המיועדים לשימוש בתנאים קשים. בתערוכה הציגה החברה כמה מוצרים חדשים ומעניינים, שגם הם מיועדים לצאת לשוק באביב 2013, ביניהם תנור בישול ואפייה לשטח, שמציע עמידות מוחלטת בפני רוחות. הוא כולל "תיבת אש" עשויה מאלומיניום יצוק, שמופעלת בלחיצת מתג ואינה נכבית ברוח עזה תודות לתכנון מיוחד של זרימת האוויר בארובות של המתקן. לתנור יש גם רגליים מתכווננות שמאפשרות לייצב אותו בשטח סלעי או משופע והוא יעלה כ-250 דולר בארה"ב.

גרזן רב שימושי

ברשימת החידושים של זיפו בתערוכה ניתן למצוא גם כלי רב תכליתי מעניין בשיטת ה"מולטי-טול". הכלי המתקפל מסתיר בתוכו מסור מתוחכם, שמאפשר לנסר עצים למדורה, גרזן מאסיבי שמעוצב ספציפית כדי לקצוץ את העצים לכפיסים המתאימים להבערת אש וקרס לטיפול בבשר. כל אלה מתקפלים זה לזה בצורה בטוחה. המחיר, החל מהאביב הבא, כ-80 דולר.

תאורת שטח

אנרג'ייזר ממציאה מחדש את הפנס

חברת אנרג'ייזר הגיעה לתערוכה מלאה אנרגיות, והציגה קו שלם של אמצעי תאורה ניידים לשטח ולמחנאות, שאותם היא מכנה "פורצי דרך". טכנולוגיית התאורה החדשה שלה מכונה Light Fusion וכוללת שני חידושים טכנולוגיים עיקריים. הראשון הוא העברת האור דרך פנלים אקריליים דקיקים, שמיוצרים בחיתוך לייזר, ומפיקים אור אחיד ונקי בנוסף להקטנה משמעותית של משקל הפנס וממדיו. קו התאורה החדש של החברה, שייצא רשמית לשוק באביב 2013, יכלול שלושה פנסים ועששית עם סוללות נטענות. העששית, למשל, מיועדת לחובבי הרומנטיקה ומפיקה תאורה דמויית אור נרות להארת אוהל וכדומה.

כל הפנסים, לטענת החברה, מפיקים עוצמת אור גדולה יותר ב-25% לעומת דגמי הדור הקודם והם קלים יותר משמעותית. הטכנולוגיה השנייה בפנסים היא אפשרות לשליטה ועמעום מדויק של עוצמת האור לצורך חיסכון בחיי בסוללה.

מטעני שטח

מאייפד ועד לפטופ

לטובת מי שלא מוכן להיפרד מהאלקטרוניקה המתוחכמת שלו גם בשטח הציגה החברה בתערוכה ליין חדש של מטעני שטח, שמיועדים לאייפוד, אייפד, מכשירי GPS ומחשבים ניידים. אחד מהם הוא מטען אוניברסלי קומפקטי חדש עם סוללת ליתיום איון נטענת בהספק 5000 מילי-אמפר ויש לו מספר שקעי USB ומיני USB שמאפשרים טעינה בו זמנית של טלפון וטאבלט, למשל.

ערכת טעינה סולארית

ומה עושים אם גם כל הסוללות הנטענות מתרוקנות ואין נקודת חשמל בסביבה? עבור מקרים כאלה מיועדים המטענים הסולאריים. הטכנולוגיה הזו החלה את דרכה כציוד צבאי-מקצועי, דילגה היישר לצעצועים זולים מתוצרת סין שהופצו המונית וכיום היא מגיעה לשוק הקמפינג והשטח גם במתכונת בוגרת ומקצועית יותר.

חברת Goal Zero, למשל, שנחשבת לשחקנית רצינית בשוק המקצועי, הציגה בתערוכה את ערכת הטעינה הסולארית החדשה Sherpa 50, שמיועדת למשלחות ולטיילים רציניים. היא כוללת פאנל סולארי באיכות מקצועית, שמתקפל באריזה גמישה לממדים קומפקטיים, וסוללה/ספק כוח שנטענים באמצעות הפאנל. תא הכוח נטען במלואו בתוך 5 עד 10 שעות, בהתאם לעוצמת האור בחוץ, וכאשר הוא טעון הוא יכול לספק עם 15 שעות עבודה רצופות באייפד למשל, או עד 3 שעות עבודה במחשב נייד. המחיר לקיט, שכולל את הפאנל הסלולרי וספק הכוח, עומד על כ-360 דולר בארה"ב.