חשד לאי-סדרים בהליך מינוי דורון וייס ליו"ר רכבת ישראל

דירקטורית ממשרד התחבורה הצביעה בעד הדחת אורי יוגב, בניגוד לחוות-דעת של יועמ"ש הרכבת, שסבר כי היא פסולה מלהשתתף בהצבעה

חשד לאי-סדרים בהליך מינויו של דורון וייס ליו"ר רכבת ישראל: דירקטורית ממשרד התחבורה הצביעה בעד הדחתו של אורי יוגב - בניגוד לחוות-הדעת של היועץ המשפטי של הרכבת, שסבר כי היא פסולה מלהשתתף בהצבעה.

לדברי משתתפים בישיבה, וייס גילה בה כי נפגש עם שר התחבורה ישראל כץ, ואמר כי השר הבטיח לו כי ימונה לתפקיד, גם אם יוגב יסכים לשמש בו במשרה מלאה.

דירקטוריון רכבת ישראל אישר אתמול (ב') ברוב גדול את מינוי וייס ליו"ר פעיל במקומו של יוגב, ששימש ממלא מקום יו"ר לא-פעיל מאז יוני 2010. בעד המינוי הצביעו חמישה מחברי הדירקטוריון ונגדו הצביעה חברת דירקטוריון אחת. המתנגדת, מיכל פרנקו, מתחה ביקורת חריפה על תקינות ההליך.

מאחורי מינויו של וייס עומד שר התחבורה כץ שטען כי יוגב אינו יכול להמשיך ולשמש בתפקיד, משום שהוא אינו יכול להקדיש לכך את הזמן הראוי. בפתח ישיבת הדירקטוריון הודיע היועץ המשפטי של הרכבת, עו"ד ירון זפט, לדירקטוריון כי דירקטורים הנגועים בניגוד עניינים אינם רשאים לקחת חלק בהליך המינוי. זפט ציין כי כץ כבר הביע את עמדתו בנושא ומשום כך מצויים שני הדירקטורים מטעם משרד התחבורה במצב של ניגוד עניינים לכאורה. בעקבות דבריו של היועץ החליט אחד מנציגי משרד התחבורה, עומר ג'אבר, שלא להשתתף בהצבעה על מינויו של יוגב.

ואולם הדירקטורית השנייה מטעם המשרד, לנה גרשוביץ, החליטה להשתתף בהצבעה בכל זאת. יוגב ווייס לא השתתפו בהצבעה, אך יוגב אמר כי לדעתו אין צורך במינוי יו"ר פעיל לחברה.

רשות החברות הממשלתיות תבדוק כעת את תקינות הליכי המינוי של וייס. הרשות כבר ביקשה לקבל לידיה את פרוטוקול הישיבה. אם הרשות תאשר את ההליך הוא יועבר בהמלצתה לבחינת וועדת ברנר לבדיקת מינויים בשירות הציבורי ומשם לחתימת שרי התחבורה והאוצר. האוצר כבר הודיע על הסתייגותו ממינוי וייס.

עד לסגירת הגיליון לא התקבלה תגובתו של דורון וייס לידיעה.