האצ'יסון תבחן מחדש את מיזם הסיבים האופטיים

בעקבות חזרתה לשליטה בפרטנר, בהאצ'יסון לא פוסלים אפשרות לבחון שוב את המיזם, הפעם באמצעות ההחזקה בפרטנר

האם העברת השליטה המתוכננת בפרטנר לידי חברת האצ'יסון תגרום לה לבחון מחדש כניסה למיזם הסיבים האופטיים של חברת החשמל? ל"גלובס" נודע כי החברה הסינית ערכה בדיקה מדוקדקת של המיזם לפני כחצי שנה, אך החליטה לוותר עליו בתנאים הקיימים.

כעת, בעקבות חזרתה לשליטה בחברת הסלולר, בהאצ'יסון לא פוסלים אפשרות לבחון שוב את המיזם, הפעם באמצעות ההחזקה בפרטנר. עם זאת, בחברה לא יעסקו בכך עד שהעיסקה עם פרטנר לא תושלם.

לחברת הסלולר אינטרס מובהק בהקמת המיזם וסביר להניח שההנהלה תמליץ על כך לדירקטוריון החדש. עיקר עיסוקה של החברה הסינית הוא בתשתיות והיא מעורבת בפרויקטים כאלו בכל העולם, כך שהמיזם מתאים לה מבחינה אסטרטגית.

בעבר, הסינים לא תמכו באפשרות שפרטנר תיכנס לשוק התקשורת הפנים-ארצי, אך גם לא עצרו את החברה כאשר הייתה על סף רכישת חברות הכבלים בתקופתו של עמיקם כהן כמנכ"ל, ובתקופתו של דוד אבנר אחריו.

כעת נמצא השוק במצב שונה והוא מתגבש לקבוצות תקשורת. באופן מובהק, החברות בעלות תשתיות קוויות, כמו בזק והוט, נמצאות בעמדה חזקה יותר על פני החברות שאינן בעלות תשתיות כאלו, כמו פרטנר וסלקום, והאצ'יסון מבינה זאת. נכון לעכשיו, המיזם נדחה ובימים הקרובים צפויה ועדת המכרזים לפרסם את המועד החדש לעריכתו.