דש נגד דלק נדל"ן: דורש לבטל סעיף מהותי בהסדר

בית ההשקעות שבשליטת אלי ברקת, העביר היום מכתב לחברה שבשליטת יצחק תשובה, בו הוא מביע את חוסר שביעות הרצון שלו מההסדר המתגבש, בעיקר נוכח סעיף "כסא המפלט" שיש בהסדר

דש איפקס מצטרף היום (ד') לגופים המתנגדים להסדר החוב הנרקם בדלק נדל"ן , לקראת ההצבעה עליו. בית ההשקעות שבשליטת אלי ברקת, העביר היום מכתב לחברה שבשליטת יצחק תשובה, בו הוא מביע את חוסר שביעות-הרצון שלו מההסדר המתגבש, בעיקר נוכח סעיף "כסא המפלט" שיש בהסדר - כך נודע ל"גלובס".

סעיף זה קובע כי במקרה בו דלק נדל"ן תאבד את זכויותיה בפרויקט החניונים, יכול תשובה להפסיק את ההזרמות שלו לחברה, אך לא את הזרמות ההון לטובת מחזיקי האג"ח, אותן הוא מחויב להמשיך ולבצע. במכתב דורש דש איפקס כי סעיף כסא המפלט ירד מההסדר, שכן הוא "מערער את יסודות ההסדר" נכתב במכתב.

חברת הנדל"ן חייבת 2.15 מיליארד שקל לשלוש סדרות האג"ח שהנפיקה. במסגרת הסדר החוב המוצע, יקבלו מחזיקי האג"ח חבילה בגובה של כ-70% מהחוב, בעיקר באמצעות שלוש סדרות אג"ח חדשות שתנפיק החברה.

תרומתו של תשובה להסדר מגיעה כאמור לכמיליארד שקל, והיא כוללת שיעבוד שני של 400 מיליון שקל על סדרת אג"ח חדשה; שיעבוד שני של 205 מיליון שקל על סדרת אג"ח שתונפק על ידי חברה פרטית של בעל השליטה; התחייבות להשקיע 250 מיליון שקל בחברה (בהלוואה נחותה על פני 5 שנים); תשלום במזומן של 40 מיליון שקל; פירעון ערבות לבנק של 40 מיליון שקל, וכן ויתור על אג"ח שהוא מחזיק ב-80 מיליון שקל.

הוויכוח על גובה ה"תספורת" נותר בעינו, ורק בעתיד ניתן יהיה לדעת מהו הנתון האמיתי: מקורביו של תשובה טוענים שמדובר בכ-30%, ואילו מחזיקי האג"ח מעריכים כי היא גבוהה הרבה יותר, עד לכ-90%.

לאחרונה יצא גם מגדל שוקי הון במתקפה חריפה נגד ההסדר. בעבודה שהכינו בבית ההשקעות, מעריכים האנליסטים של מגדל שוקי הון כי השווי הכלכלי של חלופת ההסדר בתרחיש של אירוע חדלות פירעון עלול להגיע לכדי תספורת של כ-88%.

מדלק נדל"ן נמסר כי: "הסדר החוב שפורסם על ידי החברה, לאחר משא ומתן שנוהל למעלה משנה עם מחזיקי אגרות החוב, הינו החלופה הטובה והמיטבית עבור מחזיקי אגרות החוב. הוא כולל בתוכו תרומה משמעותית מצד בעל השליטה בהיקפים של מאות מיליוני שקלים במהלך תקופת ההסדר, בטוחות של החברה ובטחונות חיצוניים וכן שורה ארוכה של מנגנונים שנועדו להבטיח את תשלומי החברה למחזיקים לרבות במקרה שהחברה תיקלע חלילה לקשיים, לאחר כניסת ההסדר לתוקף".

עוד נמסר כי: "החברה סבורה כי חלופת ההסדר על מנגנוניה השונים עדיפה ועולה בעשרות מונים על חלופת הפירוק על השלכותיה השליליות עבור מחזיקי אגרות החוב, והעובדה שבחלופה זו (הפירוק) היחידים שיראו את כספם בחזרה הם עורכי הדין שיעסקו במלאכה. אנו מאמינים שההסדר יזכה בסופו של יום ברוב הדרוש באסיפות המחזיקים ובכך יתאפשר לחברה לפתוח בדרך חדשה לטובת המחזיקים וכלל הנושים".