מילה טובה ליו"ר ועדת הכספים

כך עמד חבר הכנסת משה גפני, עצר את משרד הביטחון ושאל "למה"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) חוטף לא מעט ביקורת בעמודים אלה, אבל מותר לפעמים גם לפרגן.

אז תודה לך, ח"כ גפני, שחסכת ל-421 אלף שכירים ממעמד הביניים העלאה מכאיבה במס. זה אמנם צעד קטן, אבל טוב לדעת שהכנסת ממלאת מדי פעם את תפקידה.

את הניצוץ שעורר את גפני אפשר היה למצוא בישיבת ועדת הכספים מה-17 ביולי, שהתבקשה לאשר בזריזות התחייבות בסכום של 6.3 מיליארד שקלים עבור רכישת מטוסי אימון איטלקיים לחיל האוויר.

מבחינת נציגי האוצר והביטחון, זה היה רק עניין פורמלי. הסברים? אלה "יינתנו בהתאם לצורך בוועדה המשותפת של תקציב הביטחון". גפני הבין שהדבר האחראי הוא לאשר את ההעברה כדי "לא לפגוע במערכת היחסים עם איטליה", אבל הוא גם הזכיר לנציגים שהכנסת היא לא חותמת גומי:

"לא יכול להיות שמעבירים אלינו העברה של 6.3 מיליארד שקלים... ואנחנו נדרשים מיד לאשר את זה... אנחנו נפסיק עם הנוהל הזה. בעסקאות מהסוג הזה אני רוצה שיבואו לכאן החשבת הכללי ת, מנכ"ל משרד הביטחון ואנשים שיסבירו את התהליך הכספי. רוב החברים לא באים לדיון הזה כי הם יודעים שאתם תסבירו בשני משפטים, אנחנו נצביע בעד ושלום על ישראל ... אם אני הייתי עיתונאי, הייתי קורע לגפני את הצורה".

בשלב הזה התעורר אחד הכתבים: "מתי משרד הביטח ון הביא את זה אליך? למה רק עכשיו?". אבל גפני היה כבר מחומם. "תירגע", השיב לכתב, "עם כל הכבוד, אל תתערבו".