הראל פיננסים חותך מחיר היעד לגיוון אימג'ינג ב-33%

סטיבן טפר מבית ההשקעות טוען כי ההסתברות לאישור מוצר הדגל שהחברה מפתחת - קפסולת ה-COLON 2 עומדת על 25% בלבד ולכן מוריד את ההמלצה ל"החזק" ואת מחיר היעד ל-16 דולר

אומנם גיוון פרסמה היום (ד') דוחות כספיים לרבעון השני של 2012 שהראו כי החברה שמרה על יציבות בהכנסות ואף הגדילה את רווחיה. אולם, באותם דוחות החברה איכזבה את המשקיעים כאשר הורידה את תחזית ההכנסות לשנה כולה והודיעה כי אישורו של מוצר הדגל שלה - גלולת ה-COLON 2 מוטלת בספק.

התגובה מצידם של האנליסטים לא איחרה לבוא וכעת סטיבן טפר מהראל פיננסים המסקר את החברה, הוריד את המלצתו על המניה ל"החזק" תוך שהוא חותך את מחיר היעד שלה ל-16 דולר, לעומת מחיר יעד קודם של 24 דולר.

כאמור, לפי פרטים שפרסמה גיוון בדוחות, עולים סימני שאלה רבים לגבי הגלולה שהיא מפתחת - הקפסולה למעי-הגס PillCam Colon2 . לאחר בדיקת התוצאות של הניסוי הקליני הגדול והמכריע בארה"ב החברה החליטה להגיש את המוצר, לשימוש מצומצם, רק להסתכלות בנבדקים שאינם מסוגלים לעבור קולונוסקופיה. בבית ההשקעות מציינים כי מדובר על צמצום משמעותי של הפוטנציאל של המוצר שתוכנן במקור לסריקה כללית לאיתור פוליפים באוכלוסיה רחבה של נבדקים, שאינם מוכנים לעבור סריקת קולונוסקופיה.

"להערכתנו, התוצאות שהתקבלו לא היו באיכות מספקת בהשוואה לקולונוסקופיה", קובע טפר. "החברה עוד צריכה לדון עם ה- FDA לגבי ההגשה המצומצמת ובשלב זה לא פרסמה את התוצאות, לא של הניסוי האמריקני ב-885 נבדקים ולא של הניסוי היפני ב- 72 חולים. להערכתנו, עקב האי-וודאות לגבי איכות התוצאות והעמדה של ה- FDA לניסוי ותוצאותיה, ההסתברות לאישור המוצר נמוכה (25%), גם לשוק המצומצם".

לכן, טפר החליט להוריד את ההמלצה על מניית החברה ל"החזק" ואת מחיר היעד ל-16 דולר, זאת לעומת מחיר היעד הקודם שעמד על 24 דולר.