רשת: "ערוץ 10 מנהל נגדנו מסע השמצות משוללות יסוד"

זכיינית ערוץ 2 בתגובה למכתב החריף של ערוץ 10 בעניין הזכויות על "הישרדות": "ההתנהלותכם - לשון הרע" ■ castaway: ערוץ 10 ויתר על כל אופציה לעונה 7 ו-8 של "הישרדות" ■ ערוץ 10: הישענות רשת על castaway - משענת קנה רצוץ

הקרב על "הישרדות" נמשך: זכיינית ערוץ 2 רשת לא נשארת חייבת ותוקפת היום (ד') בחזרה את ערוץ 10.

"ההתנהלות של ערוץ 10 עולה כדי הוצאת דיבה ולשון הרע חמורים, והיא גורמת לרשת נזקים כבדים. ככל שערוץ 10 לא יחדל לאלתר מהתנהלות מעין זו, רשת תראה עצמה חופשיה לנקוט בכל ההליכים החוקיים העומדים לרשותה" - כך כתב היום עו"ד חגי דורון, בא-כוחה של זכיינית ערוץ 2, רשת, לעורך דינו של ערוץ 10, ברוך כצמן.

יום לאחר שקיבלה מידי ערוץ 10 מכתב חריף על "התנהלות פסולה וחסרת תום-לב כאשר חתמה על הסכם לרכישת הזכויות לשידור 'הישרדות'", ועל כך שחצתה "גבולות אדומים שאסור שייחצו גם בעולם העסקי", משיבה היום זכיינית ערוץ 2 במכתב מעורך דינה, חגי דורון.

"במהלך הימים האחרונים מתנהל על-ידי ערוץ 10 מסע השמצות והכפשות נרחב כנגד רשת באמצעי התקשורת השונים, תוך העלאת טענות משוללות יסוד כנגד רשת", כתב עו"ד דורון.

"רשת דוחה מכל וכל את הנטען במכתבך, המנוסח באופן מתלהם וירוד", כתב דורון לעו"ד כצמן, "וזאת בניסיון לשרת את הצרכים התקשורתיים של ערוץ 10, אך ללא כל בסיס או תימוכין משפטיים או עובדתיים, ולו מינימליים".

"רשת, מצידה - ולהבדיל מניסיונותיו הנואשים של ערוץ 10 - לא תיגרר אחר סגנונו המיותר לחלוטין, אשר עצם הצורך לנקוט בו מלמד על קלישות והיעדר התימוכין לעמדתו של ערוץ 10", הוסיף עו"ד דורון.

בהמשך מאשימה רשת את ערוץ 10 בהפרחת טענות הכוללות האשמות חמורות כלפי רשת, אשר "אינן אלא השמצות הקלוטות מהאוויר".

עו"ד דורון מבהיר כי "רשת התקשרה כדין עם castaway, ובמסגרת זו הוענקו לה הזכויות הבלעדיות להפיק ולשדר בישראל את התוכנית 'הישרדות'".

באשר לטענות לפיהן רשת ידעה כי החברה מקיימת הסכם עם ערוץ 10, כתב עו"ד דורון כי "למיטב ידיעתה של רשת, אין בין castaway לבין ערוץ 10 הסכם המתייחס לזכויות שנרכשו על-ידי רשת (אם בכלל)... לרשת אף הובהר במפורש כי בין castaway לבין ערוץ 10 לא קיים הסכם".

בתוך כך, במכתב תגובה שנשלח אתמול (ג') מחברת castaway, בעלת הזכויות על "הישרדות", לערוץ 10, צורף נספח מספטמבר 2011, לפיו הערוץ מוותר על כל זכות הקשורה באופציה להפקה ושידור של העונה השביעית והשמינית של "הישרדות". ערוץ 10 חתום על מסמך זה.

ערוץ 10: "משענת קנה רצוץ"

תגובת ערוץ 10 לא איחרה לבוא. בתגובה שפרסם תוקף עו"ד ברוך כצמן את הטענות שמעלה רשת. "רשת, שנשענת על החברה הבריטית, צריכה להבין כי מדובר במשענת קנה רצוץ, לא פחות. המסע שהשתיים יצאו אליו הינו מסע שלא יוביל אותן לשום מקום. כמה שיבינו זאת יותר מהר - כך יצמצמו את נזקיהן", כתב.

"ערוץ 10 דוחה בשבע ידיים את כל אותן אמירות פוגעניות וחסרות שחר של רשת. מדובר באותו צד שפוזל באופן קיצוני לתקשורת ובאותה עת עוצם עיניו בחוזקה למול התנהלות מקוממת וחסרת תום-לב. עולם כפול", תוקף עו"ד כצמן בחזרה את רשת.

עוד כותב כצמן כי ההסתמכות של רשת על מכתבה של החברה הבריטית המפרה הינו "מגוחך". "שני הצדדים, שהביאו לעולם הסכם בטל מעיקרו, שהינו בניגוד להסכם קיים, אוחזים כעת איש ברעהו וטוענים לצדקתם. אכן מחזה מלבב", כתב עו"ד כצמן, שהוסיף עוד כי מדובר באמירות כלליות ו"בלתי רלוונטיות בעליל שלא יעמדו במבחן השיפוטי".

עו"ד כצמן ממשיך וכותב כי רשת רוצה ליהנות מכל העולמות. לדבריו, "הזכיינית מבקשת שלא להיות שותפה להליך משפטי, לאחר שהייתה שותפה להליך עסקי חסר תום-לב בעליל, שדינו להתבטל".

עוד טוען עו"ד כצמן כי נראה שרשת לא קראה בעיון את המכתב של חברת castaway, ש"רק מחזק טענות ערוץ 10".