אי סי פאואר השלימה הרחבת כושר ייצור החשמל בפרו

החברה השייכת לקבוצת החברה לישראל של עידן עופר הודיעה שהיא השלימה את הפרוייקיט ושעלותו היתה נמוכה מהציפיות ■ החברה הגדילה את יכולת הייצור בכ-290 מגוואט

עסקי ייצור החשמל הפרטי של עידן עופר משגשגים בדרום אמריקה: חברת אי סי פאואר מקבוצת החברה לישראל של עידן עופר השלימה את הרחבת כושר הייצור באתר בפרו. מדובר בהשלמת התוספת הקיטורית לשלוש יחידות ייצור שמאפשר הגדלת יכולת הייצור באתר ב-290 מגוואט לכ-870 מגוואט.

אתר הייצור של אי סי פאואר בפרו הינו כיום אתר הייצור הבודד הגדול ביותר בפרו. האתר מספק קרוב ל- 20% מכלל צריכת החשמל בפרו. בתוספת ייצור החשמל של חברת אדחל, יש לאי סי פאואר אחזקה בעקיפין, מעורבת אי סי פאואר בייצור של כ 40% מסך ייצור החשמל בפרו. בחברה לישראל אומרים כי עלות הפרויקט הייתה נמוכה מהמתוכנן והוא נעשה בלוח זמנים קצר יותר מהצפוי. הסגירה הפיננסית לפרויקט בוצעה בנובמבר 2009.

העלות המתוכננת של הפרויקט הייתה כ 400 מליון דולר ומשך ההקמה כ- 3 שנים. החשמל המיוצר בתחנה מסופק כולו לצרכנים פרטיים בהתאם למקובל בשוק החשמל בפרו. בין לקוחות החברה: תעשיית המכרות, מפעלי תעשיה וחברת החלוקה המספקת חשמל לצרכנים ביתיים.

מאז רכשה החברה את נכסי קלפה בפרו, בשנת 2007, סיימה אי סי פאואר לבנות 4 תחנות כוח באתר החברה בפרו. בתחילה נבנו 3 תחנות כוח טורבינות גז, במעגל פתוח, תוצרת סימנס. בפרויקט זה, של סגירת המעגלים, שכאמור הקמתו החלה לקראת סוף שנת 2009, הציוד העיקרי הוא תוצרת GE. בפרויקט הושקעו כ 400 מליון דולר כולל ריבית בזמן הקמה. הפרויקט הוקם על ידי חברת פוסקו מקוריאה, בשיטת Turn Key. הפרויקט הסתיים בלוח הזמנים המקורי ובמסגרת התקציב שתוכנן.

במקביל ממשיכה OPC של החברה לישראל ו-ויאוליה בהקמת תחנת כוח בהספק של 420 מגוואט במישור רותם בנגב, שמתוכננת לפעול החל מ-2013. החברה לישראל מבקשת זה זמן להגדיל את כושר הייצור של התחנה בישראל אך עד היום נחסמו בקשותיה על-ידי הרגולטור.