מעבדה בערבה תנפק תו תקן לפאנלים סולריים

המעבדה תוקם בערבה והקמתה תושלם בתוך כשנה, בהשקעה של כ-7.5 מיליון שקל

מכון התקנים ובית ההשקעות קפיטל נייצ'ר, שמתמחה בהשקעות במיזמים בתחום הקלינטק יקימו במשותף מעבדה שתאפשר תקינה למערכות להפקת אנרגיה סולארית. המעבדה תוקם בערבה, בשדה הניסויים של קפיטל נייצ'ר והקמתה תושלם בתוך כשנה, בהשקעה של כ-7.5 מיליון שקל.

פאנלים סולאריים ומערכות פוטו-וולטאיות שמותקנים כיום ברחבי הארץ, אינם נושאים תו תקן. המעבדה המשותפת לשני הגופים עתידה לתת שירותים כוללים של תקינה ובדיקה של מערכות סולאריות, כמו גם שירותים ותמיכה לחברות טכנולוגיה מקומיות שעוסקות בתחום. בבית ההשקעות קפיטל נייצ'ר אמרו היום כי המעבדה החדשה עתידה להיות כלי ליווי מקצועי עבור חברות שעוסקות בתחום הסולארי - בשלבי פיתוח.

מנכ"ל מכון התקנים, דני גולדשטיין אמר כי מתקנים פוטו-וולטאיים שממוקמים באזורים שבהם קרינת השמש חזקה, חשופים לאיתני הטבע ולכן ההיבט של התקינה - הופך לחשוב עבור החברות שעוסקות בנושא. לדבריו, בדיקה שביצעה חברת ייעוץ עבור מכון התקנים, העלתה כי קיים צורך בהקמת מעבדה שתענה על הצרכים של חברות שעוסקות בפיתוח טכנולוגיות בתחום האנרגיה הסולארית.

לדברי מנכ"ל קפיטל נייצ'ר, אבי פלדמן "חברות שעוסקות בתחום זה משתמשות כיום בשירותיהן של מעבדות בחו"ל - מה שמוביל להוצאות כספיות גבוהות, עיכובים בתהליכי הפיתוח ואובדן ידע פוטנציאלי לתעשייה הישראלית. המעבדה תאפשר למשקיעים פוטנציאליים לקבל מענה מהיר שמתבסס על הכרות מעמיקה עם הפיתוח הטכנולוגי, בנוגע לזמן החזר ההשקעה, טיב הפיתוח והישימות שלו".