ההמלצות לסופ"ש: כל מה שממש לא כדאי לפספס

דברים שכדאי לעשות בחוץ בסופ"ש ובשבוע הבא: איפה תוכלו לראות את ההופעה של הרכב הרוק נאג' חמאדי?

מטר מטאורים

נגב של כוכבים בערבה

מה: ליל ה-12 באוגוסט ידוע כ"מטר המטאורים" השנתי, שבו מזמנים שמי הלילה של ישראל רצף של "כוכבים נופלים" לטובת כל המשאלות שבעולם. בדרום הארץ נערכים עם שלל פעילויות: בנגב - יתקיימו אירועי צפייה במצפה רמון ובפארק אשכול. בערבה יימשך הפסטיבל עד ל-14/8, בשלל מוקדים. בתוכנית: סיורים, צפייה מודרכת במטאורים, האכלת טורפים בחי-בר, הופעה של מאור כהן ופיטר רוט ב"מדברא" ומסיבה.

מתי איפה וכמה: נגב של כוכבים, א' (12 בחודש), אצטדיון הכדורגל במצפה רמון - הכניסה חינם; פארק אשכול - 50 שקל למבוגר, 30 לילד. כרטיסים במקום או ב: www.habsor.co.il. עוד פרטים: gonegev.co.il. כוכבים בערבה, א'-ג'. מחירים: מ-99 שקל לילד עד 120 שקל למבוגר. המופע במדברא - 100 שקל. הרשמה: 1-800-225-007.

בין אופנה לקולנוע

סיפורי בדים

מה: בשנות ה-60, ה-70 וה-80, טרום עידן הטוויטר, והבלוגים, היו חנויות ומסלולי התצוגה גדושים העתקים של להיטי ההלבשה הגדולים של הוליווד. היום, למרות הקדחת התרבותית האופפת את האופנה בעשורים האחרונים, נדיר מאוד למצוא אופנה של ממש בסרטים, או לראות סרטים עכשוויים המטביעים חותם על עולם הסטייל. ובכל זאת, על אף שכמנוע המפעיל את האופנה, הקולנוע איבד מכוחו, עבור אנשי האופנה הוא נותר נקודת התייחסות עשירה ומתמדת. במסגרת העונה השנייה לסדרת "סיפורי בדים" שתחל במוצ"ש, יארח סינמטק חולון בעלי תפקידים שונים מתחום האופנה, שישוחחו על הקשר שבין אופנה לקולנוע,

מתי איפה וכמה: ממוצ"ש (ה-11 בחודש), עד רביעי (29 בחודש), סינמטק חולון. מחיר: 37 שקל. למנויים כניסה חופשית.

מוזיקה

נאג' חמאדי בהופעה

מה: על רקע מה שנראה כשירת הברבור של העיתונות המודפסת, קם העיתונאי דרור פויר ועשה שני מעשים. הקים איגוד עיתונאים המנסה לשמור על מעט הזכויות שעוד נותרו לעושים במלאכת הכתיבה, ובמקביל הקים עם כמה מושכים נוספים בעט את הרכב הרוק נאג' חמאדי האמור, לפחות על פי עדות חבריו, לרפד את ההסבה המקצועית שלהם לכוכבי רוק נערצים. בצחוק או ברצינות, ההרכב חי ובועט וכולל מלבד פויר הסולן גם את דרור גלוברמן בקלידים, אראל סג"ל בבס, דן ויצמן בגיטרות וטל לזר בתופים. יחד הם עושים רוק גיטרות קליט וסוחף. גילוי נאות: דרור פויר כותב בעיתון "גלובס".

מתי, איפה וכמה: חמישי הבא (ה-16 בחודש), 22:30, אוזן בר (רחוב קינג ג'ורג' 48) בתל-אביב. מחיר: 40 שקל.

תיאטרון ילדים

פסטיבל קסם של אגדה

מה: פסטיבל הצגות הילדים לזכרו של רון ירושלמי ז"ל מציין השנה 22 להיווסדו, בשילוב מנצח של הצגות ילדים מוכרות ובבכורות עולמיות בתחומי התיאטרון, מחול, תיאטרון בובות, מוזיקה ומופעים לקטנטנים. רשימה חלקית של הרפרטואר כוללת בכורה למופע תיאטרון המחול "אצבעונית" בהשתתפות להקת המחול הקיבוצית, "הנעליים של אדון סימון" של תיאטרון אורנה פורת לילדים ונוער, "ארץ הגרביים האבודים" של תיאטרון הקיבוץ, ההצגה "פטרושקה" בהשראת סיפור עם רוסי, וכמובן - הצגות מוכרות יותר כמו "איה פלוטו" ו"שמוליק קיפוד" ומופעי חוצות פתוחים חינם.

מתי, איפה וכמה: החל משני (ה-13 בחודש) עד רביעי (ה-15 בחודש), מרכז סוזן דלל בנווה צדק בת"א. מחיר: 35-65 שקל. כל הפרטים על לוח המופעים באתר: www.suzannedellal.org.il.

קלאסי

רסיטל של רומן רבינוביץ'

מה: הפסנתרן הישראלי רומן רבינוביץ', מזוכי תחרות רובינשטיין בשנת 2008, יופיע בשבוע הבא ברסיטל קיץ חד-פעמי. הקונצרט יחנוך את אולם "רן ברון", אולם הקונצרטים הקטן החדש בקונסרבטוריון "שטריקר" למוזיקה בתל-אביב. הקונצרט מסקרן לא רק בגלל המבצע והיצירות, אלא גם כי הוא נותן אפשרות להתרשם לראשונה מהאולם החדש ומהאקוסטיקה שבו. תוכנית הרסיטל מקיפה תקופות וסגנונות שונים. היא תכלול יצירות מאת באך (סוויטה אנגלית מס' 5), דביסי (שלושה פרלודים), ליגטי (אטיוד מס' 4), בטהובן (סונטה מס' 31), בריטן (נוטורנו) וברהמס (וריאציות ופוגה על נושא של הנדל).

מתי, איפה וכמה: חמישי (ה-16 בחודש), 20:30, אולם רן ברון, הקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה, רח' לואי מרשל 25 ת"א. מחיר: 65 שקל.

אתני

ינון מועלם ומור קרבאסי

מה: במהלך הקיץ מתקיים ב"בית אבי חי" בירושלים פסטיבל מוזיקה מעניין, המתמקד במוזיקה אתנית מהמזרח התיכון. במסגרת זו יופיע השבוע אמן כלי ההקשה ינון מועלם, במופע מיוחד המשלב מוזיקה ישראלית וטורקית. מועלם פועל לסירוגין בין טורקיה וישראל, ומוכר מהופעות קודמות כמוזיקאי נהדר. במופע יבצע מועלם קטעים מוכרים מכל האלבומים שהוציא עד כה. הוא עצמו יופיע בכלי הקשה ושירה, ואיתו הרכב שחבריו מנגנים בעוד, קלרינט, קונטרבאס וכלי הקשה. אורחים מיוחדים במופע יהיו זמרת הלאדינו המצוינת מור קרבאסי (Karbasi), הפסנתרן גיא מינטוס, ומוזיקאי טורקי המנגן על גיטרה וחליל נאי.

מתי, איפה וכמה: שלישי (ה-14 בחודש), 20:30, חצר "בית אבי חי", רחוב המלך ג'ורג' 44 ירושלים. מחיר: 50 שקל.