שירה חורש, כתבת ועורכת לשעבר ב"גלובס", הלכה לעולמה

חורש הייתה כתבת ועורכת באתר "גלובס" בשנים 2002-2011 ■ הייתה פעילה למען זכויות של אנשים עם מגבלות ■ בשנת 2010 זכתה במקום השני בתחרות פראט לעיתונאים ואנשי תקשורת על סיקור עיתונאי מצטיין בנושאי סביבה וחברה

שירה חורש, כתבת ועורכת לשעבר באתר "גלובס", הלכה הלילה (ו') לעולמה לאחר מאבק ארוך במחלה קשה. ההלוויה תתקיים ביום ראשון ב-17:30 בבית-העלמין כפר נחמן ברעננה.

חורש סבלה ממחלה כרונית קשה בשנים האחרונות, שגרמה לאבד את שמיעתה וריתקה אותה לכיסא גלגלים. בחצי השנה האחרונה מצבה החמיר, ולפני כ-10 ימים היא אושפזה בבית-החולים עקב סיבוכים של דלקת ריאות. הלילה, כאמור, המחלה הכריעה אותה.

בשנותיה האחרונות חורש התניידה בעזרת כיסא גלגלים, אך למרות זאת התעקשה לשמור על אורח חיים רגיל, הן בחייה האישיים והן בעבודתה.

חורש כתבה וערכה באתר האינטרנט של "גלובס" משנת 2002 ועד שנת 2011, שבה היא יצאה לעיסוק פרטי של הדרכה וקואצ'ינג באינטרנט.

בשנים האחרונות של עבודתה ב"גלובס" שימשה חורש כעורכת מדור סביבה באתר, הכולל תכנים בנושא כדור הארץ, אנרגיה ירוקה ועוד. כמו כן, עסקה בתרגום ועריכה של ידיעות שווקים בינלאומיים ומט"ח.

חורש הייתה עובדת מצטיינת חרף מגבלות קשות חירשות, נכות ומצב רפואי בלתי יציב. היא גם הייתה עובדת אהובה מאוד.

בשנת 2010 זכתה חורש במקום השני בתחרות פראט לעיתונאים ואנשי תקשורת על סיקור עיתונאי מצטיין בנושאי סביבה וחברה. חורש הייתה בוגרת תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת תל-אביב. לצד עבודתה ב"גלובס", היא הייתה פעילה למען זכויות של אנשים עם מגבלות.

חורש הייתה חלק ממגישי הבג"ץ בסוף 2009 כנגד המוסד לביטוח לאומי בגין אי-יישום חוק לרון, שנועד לעודד נכים להשתלב בשוק העבודה מבלי שתישלל מהם קצבת הנכות.

מערכת "גלובס" מרכינה ראש על לכתה של שירה.