עשירי העולם הוסיפו השבוע להונם 7.2 מיליארד דולר

40 האנשים העשירים ביותר בעולם רשמו עלייה מתונה יחסית להון הקולקטיבי שלהם ■ השבוע עמד בסימן המאבק על המקום השלישי ברשימת עשירי העולם בין וורן באפט לאמנסיו אורטיגה

40 האנשים העשירים ביותר בעולם הוסיפו להון הקולקטיבי שלהם סכום נמוך יחסית לשבועות הקודמים - 7.2 מיליארד דולר. השבוע היה בסימן מאבק בין המילארדר וורן באפט לבין הטייקון הספרדי אמנסיו אורטיגה על המקום השלישי בדירוג המיליארדרים השבועי של בלומברג, שמדרג את 40 האנשים העשירים ביותר בעולם.

בתחילת השבוע תפס אורטיגה את מיקומו של באפט בתור האיש השלישי העשיר ביותר בתבל לאחר שמניית חברת הטקסטיל שבבעלותו Inditex SA, חברת הביגוד הגדולה ביותר בעולה שמחזיקה בין היתר ברשת חנויות "זארה", רשמה עלייה של 3.8% ביום שני. אך בסופו של דבר ידו של באפט הייתה על העליונה לאחר שהמנייה של חברת אינדטקס ירדה אתמול ב-1.8% מה שהחזיר את באפט שוב למקום השלישי. על פי המדד של בלומברג, ההון של באפט מוערך בכ-45.5 מיליארד דולר בעוד ההון של אורטיגה מוערך בכ-44.8 מיליארד דולר.

"אנחנו דורכים במקום, השווקים היו יציבים במהלך השבוע", אמר ג'ק אבלין, מנהל ההשקעות הראשי של BMO Harris Private Bank שמנהל נכסים בשווי של 60 מיליארד דולר. "נשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי לא דיבר השבוע, ושאר המנהיגים נמצאים בבגדי הים שלהם איפשהו בעולם".

מדד S&P500 רשם אתמול עליות זה היום השישי ברציפות, מדובר על הרצף הארוך ביותר מאז 2010, וזאת על רקע הציפייה בשווקים כי הפדרל ריזרב צפוי להשיק בקרוב תוכנית תמריצים נוספת לכלכלה האמריקאית, במיוחד לאור נתוני המאקרו באירופה וסין במהלך השבוע.