הכשרה אנרגיה מגיבה: טרם הגענו למטרות הגז ב"מירה"

דקות לפני כניסת השבת פרסמה הכשרה אנרגיה הודעה במערכת המאיה של הבורסה ובה הגיבה לדיווח ב"גלובס" ■ "על פי הערכות המפעיל, מטרות הגז נמצאות בעומק של 4,800 - 5,000 מטר"

בעקבות החשיפה הדרמטית שלשום ב"גלובס" על אי מציאת סימני גז משמעותיים בקידוח "מירה" מנסה השותפה הבכירה בקידוח קבוצת הכשרת היישוב שבשליטת עופר נמרודי לשדר אופטימיות ולהרגיע את המשקיעים. בתגובה להדים הרבים שעורר הפרסום, פרסמו הכשרה אנרגיה והכשרת היישוב דיווחים מידיים דקות לפני כניסת השבת.

בדיווחים הסבירו שתי החברות, השולטות יחדיו ב-46.57% מהזכויות ברשיונות "מירה" ו"שרה" כי הקידוח עדיין לא הגיע למטרת הגז. בדיווח נאמר כי "על-פי תכנית הקידוח הנוכחית הקידוח צפוי להימשך עד לשבוע הראשון בחודש ספטמבר 2012 ובמהלכו צפויה הגעה למטרות הגז, אשר על-פי הערכת מפעיל הרישיון, חברת GGR, הינן בעומק אנכי שבין 4,800 ל-5,000 מטר".

יצויין, כי נתונים אלה אינם עולים בקנה אחד עם ההערכות שנשמעו בעבר מפי גורמים אחרים המעורבים בקידוח, שלפיהן מטרות הגז נמצאות בעומק של 4,300 מטר. אחת הדרכים בה ניתן להסביר את ההבדלים בין הדיווחים היא בכך שבאתר נמצאות מספר מטרות גז, בעומקים שונים.

ביום חמישי דיווח "גלובס" כי הקידוח הגיע כבר לעומק של מעל 4,600 מטרים מבלי שנמצאו סימני גז משמעותיים. יחד עם זאת, הודגש כי מוקדם להספיד את הקידוח למרות הממצאים הראשוניים המאכזבים. השותפה הישראלית איי.פי.סי נפט וגז המחזיקה 13.6% טרם הגיבה רשמית לפרסום.