1,900 דירות ייבנו בשכונה חדשה בקרית אתא; כדאי לקנות?

שרה אילין, מבעלי שרביב המכהנת גם כמנהלת השיווק בחברה המשווקה 610 דירות ובתים צמודי קרקע: "לא חייבים לגור בצ'ופצ'יק במרכז"

שכונה חדשה החלה להיבנות בימים אלה בקרית אתא - פרויקט של חברת שרביב, שיכלול 610 דירות ובתים צמודי קרקע, וכעת משווקות מתוכו 132 יחידות דיור. מדובר בסנונית ראשונה שעולה לקרקע שתהיה פרויקט ענק, "גבעת אלונים", שכונה חדשה בקצה הצפון מזרחי של העיר, סמוך לצומת סומך, בשטח 550 דונם שעליו יקומו לפי התוכנית 1,900 יח"ד.

שרה אילין, מבעלי שרביב המכהנת גם כמנהלת השיווק בחברה, מאמינה שהמיזם ימשוך אנשים מהמרכז: "יש מגמת מעבר לישובים רחוקים יותר. רואים את זה בחדרה, למשל, וגם באור עקיבא. במרכז הדירות יקרות ובקריות המחירים נמוכים יותר. לא כולם חייבים לגור בצ'ופצ'יק של אזור המרכז".

- לא מפחיד לצאת לשיווק פרויקט גדול בתקופה כזו?

"לא מפחיד. אנחנו מאמינים במקום ובמוצר וזיהינו ביקוש גדול. בכל הצפון אין עכשיו התחלה מאסיבית של בנייה, רק פרויקט פה ופרויקט שם.

"כמו כן, אנחנו מזהים באזור מגמה של אנשים שמחפשים אלטרנטיבה למחירים הגבוהים של הדיור בערי המרכז. החיבור לכביש 6 מאפשר להם להרחיק צפונה. צמוד קרקע במחיר 1.5 מיליון שקל ודירת ארבעה חדרים ב-950 אלף שקל הם לא ימצאו במרכז.

"בנוסף לכך, במרכז מחירי הדיור הגיעו לרוויה, ואילו בצפון הם עוד יכולים לעלות. זו הסיבה שיש גם משקיעים שרוכשים אצלנו דירות".

- בכל זאת, מדובר בתקופה של מצוקת אשראי ובנקים שסוגרים את הברז.

"אנחנו מודעים למצוקה בשוק ולחשדנות הבנקים. התוצאה היא עיכוב בהתחלות בנייה וצמצום ברכישת קרקע והתחלות פרויקטים, אבל כשאנחנו הגענו לבנק עם הפרויקט הזה שלנו, הם האמינו בו ובחברה".

כאמור, החברה שקדה על תכנון המתחם כולו וקידמה את התב"ע על הקרקע שרכשה לפני שנים. אילין מחלקת את תקופת העבודה התכנונית לשני חלקים - התכנון בפועל ואישורי הוועדות. בוועדות התכנון, היא אומרת, הדרך קשה ומתסכלת. "תהליך התכנון ואישור התב"ע ארוך ומייגע ואין שום הצדקה שיהיה כזה. במקרה שלנו היה מדובר בתהליך שנמשך עשר שנים - התכנון עצמו נמשך שנה ותשע השנים הנוספות הן 'זמן של ועדות' שלא תלוי בנו. זה עצוב ואין סיבה אמיתית שהתהליכים יימשכו כל כך הרבה זמן".

- למרות שמדובר בפרויקט חדש, הוא לא כולל דירות שלושה חדרים. למה?

"לא זיהינו ביקוש לדירות שלושה חדרים. בדיקת קהל היעד הובילה הבהירה לנו שמחפשים דירות ארבעה וחמישה חדרים וצמודי קרקע. המחסור בדירות שלושה חדרים הוא בעיקר במרכז, ובמחיר דירה כזו שם אפשר לקנות כאן ארבעה חדרים".

- מה דעתך על הצהרות שר השיכון על החזרת מס רכוש?

"אני לא מבינה אם קבלן או יזם שנמצא בתהליך ארוך ומייגע צריך עוד לשלם על זה מס, או שישלמו לו. בכל מקרה, המציאות היא שקבלנים ויזמים תמיד ירצו לבנות, וכמה שיותר מהר".