הסדר טיעון בגין הריגת שתי נשים ב"עופרת יצוקה": 45 יום מאסר

סעיף ההריגה בוטל, והחייל ס' הואשם בשימוש בלתי חוקי בנשק בלבד ■ טוען: "המדינה לא עומדת מאחורי לוחמיה"

‎‎במשך שנתיים וחצי סומן ס', צעיר בן 23 מהצפון, כמי שהרג אישה פלסטינית מבוגרת ואת בתה במבצע "עופרת יצוקה" בעזה. "תיק הדגל" של הפרקליטות הצבאית וכתב האישום שהוגש ברקע דוח גולדסטון התרסק כמעט לגמרי היום (א') בהסדר טיעון: סעיף ההריגה בוטל, וס' הואשם בשימוש בלתי חוקי בנשק בלבד, שבגינו ירצה 45 ימי מאסר בפועל ויורד לדרגת טוראי - כפי שאישר בית הדין הצבאי. "המדינה לא עומדת מאחורי לוחמיה", אמר היום ס'.

‏ס' הגיע עם חברו לבית הדין, והקשיב בשקט לדברי התביעה, שחזרה בה מאשמה שכמעט שלחה אותו לשנים בכלא. בתום הדיון הסתפק בהצהרה קצרה לפרוטוקול: "אני מצטער על מה שקרה".

כתב האישום החדש מציין כי המרחק בין ס' לקבוצת האזרחים שהתקרבה אל הכוח ולא עצרה למרות ירי האזהרה, היה בעת הירי 250-300 מטר.

‏בית המשפט הצבאי, שבראשו עמד השופט סגן-אלוף אחסאן חלבי, הרשיע כאמור את ס' בשימוש בלתי חוקי בנשק. השופט ציין כי "אין פסול בתיקון כתב האישום. התיקון הוא תוצר של בחינת הקשיים הראייתיים שעלו. הירי של החייל היה חריגה חמורה".

לדברי הסנגור, "זו הייתה תקלה מבצעית בימי מלחמה. הוא שמע יריות ולא ידע מי יורה, והגיב בירי מדורג לפי הנהלים".

ס' ביקש להודות על כך שהתביעה "הבינה את הטעות. הגבול כאן לעונש קשה וארוך היה מאוד דק. עכשיו אני רוצה לחזור לחיים נורמליים, ללמוד, לעשות את הטיול של אחרי צבא בחו"ל, שכל החברים שלי עשו ואני לא יכולתי בגלל הדיונים".

ס' עזר בפרנסת משפחתו כשעבד בשנה האחרונה כחשמלאי במפעל עופות בצפון, והוא חושש כי יפוטר. "רק לא מזמן קיבלתי קביעות אחרי שעבדתי בתור עובד קבלן. אני מפחד שיפטרו אותי עכשיו, כשאשב בכלא חודש וחצי". ‏‎‎‏