מעוניינים לדעת מי יהיה נשיא ארה"ב? התשובה בשוק המניות

לפי סאם סטובל, "היסטוריון" של שוק המניות ואסטרטג ראשי בחברת ההשקעות S&P Capital IQ, לשוק המניות קיימת יכולת לחזות את תוצאות הבחירות לנשיאות בארה"ב

קמפיין הבחירות לנשיאות בארה"ב עלה מדרגה בימים האחרונים, בשעה שבסוף השבוע המועמד הרפובליקני מיט רומני בחר את פול ראיין לסגננו. אולם, מומחים בשוק ההון מציינים כי מהלך כזה או אחר של אחד משני המתמודדים אינו חשוב כמו הכיוון של שוק המניות.

לפי סאם סטובל, "היסטוריון" של שוק המניות ואסטרטג ראשי בחברת ההשקעות S&P Capital IQ, לשוק המניות קיימת יכולת לחזות את תוצאות הבחירות לנשיאות בארה"ב. מוקדם יותר השנה, סטובל כתב על כך במזכר ששלח ללקוחות.

"למחירים במדד ה-S&P 500 במשך 3 החודשים הקלנדרים שלפני הבחירות, קיימת יכולת ניבוי מוצלחת באשר לשאלה האם הנשיא המכהן ייבחר לכהונה שנייה או יוחלף ע"י המועמד מהמפלגה השנייה", כתב סטובל.

סטובל מציין כי במקרה שהמדד יעלה בתקופה שבין 31 ליולי ל-31 לאוקטובר, הדבר מצביע על אמון המשקיעים בנשיא המכהן ולכן הסבירות שהוא ייבחר בשנית גבוהה. מנגד, במקרה שהמדד יירד בתקופה זו סביר להניח שהנשיא המכהן יוחלף.

סטובל מבסס את טיעוניו על סמך מערכות הבחירות מאז 1948 וטוען כי לשיטת הניבוי הזו קיימים אחוזי הצלחה של כ-88%. "לכן, כדאי לשים לב לביצועי המניות ב-3 החודשים שלפני הבחירות, משום שהם יעשו עבודה טובה יותר מאשר כל הפרשנים הפוליטיים", הוא מוסיף.

בתוך כך, נציין כי מדד ה-S&P 500 רשם עלייה של 74% מאז ינואר 2009, החודש שבו נכנס הנשיא אובמה לתפקיד. מדובר בנשיא הראשון, מאז דוויט אייזנהאוור, שהבורסה בתקופת כהונתו הראשונה מציגה ביצועים טובים כל כך, חרף העובדה ששיעור האבטלה הוא מעל 8% ושוק התעסוקה מדשדש.