"המשקיעים הזרים נעלמו מענף הנדל"ן המניב בישראל"

ג'קי מוקמל, מנכ"ל חברת מ.א.ן נכסים טוען כי המשקיעים הזרים נעלמו מענף הנדל"ן המקומי בשל התשואות הנמוכות שהוא מציע ועליית שער הדולר

‏"בשבועות האחרונים ישנו קיפאון מוחלט בהשקעות של משקיעי חוץ בתחום הנדל"ן המניב בישראל", כך אומר מנכ"ל חברת מ.א.ן נכסים, ג'קי מוקמל, שמוסיף שהתופעה החלה כבר בחודשים הראשונים של 2012, אז חלה ירידה של 50% בהשקעות של משקיעים זרים בפרויקטים בנדל"ן בישראל לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

‏הסיבה הבולטת להיעלמות המשקיעים הזרים בענף הנדל"ן המניב בישראל, לדברי מוקמל, היא התשואה הנמוכה של כ-8% ועליית שער הדולר לרמה של 4 שקלים ומעלה. סיבות נוספות הן אי קבלת מימון אשראי מהבנקים, אי בהירות בנושא המצב הביטחוני באזור, המצב הכלכלי העולמי והזדמנויות עסקיות באירופה להשקעות שמניבות תשואות גבוהות יותר.

‏מוקמל הוסיף כי לפני שבועיים בדק משקיע יהודי מארה"ב אפשרות לרכוש 5-10 קומות במגדל משרדים במרכז הארץ והחליט לבסוף שלא לבצע את העסקה ולהעביר השקעה זו למגדל משרדים בבלגיה.

‏ "גם המשקיעים הצרפתיים שהיו הכי 'ידידותיים' להשקעות בישראל לא מנצלים את חופשת קיץ 2012 לצורך מגעים בנדל"ן מניב", אומר מוקמל, "אלא באו לחופשה בלבד. גם המעטים שהתעניינו בהשקעות בנדל"ן מניב או נדל"ן פרטי- לא בטוח שיבצעו עסקאות בקיץ 2012".