סימן לאופטימיות: תשואות אג"ח ארה"ב בשיא מאז מאי

ציפיות המשקיעים לפעילות מוניטארית של הפדרל ריזרב בארה"ב והבנק המרכזי האירופי - הובילו את המשקיעים האופטימיים להסיט את כספיהם לאפיקים מסוכנים יותר - בעוד הם "נוטשים" את איגרות החוב האמריקניות הנתפסות כ"בטוחות"

ציפיות המשקיעים לפעילות מוניטארית של הפדרל ריזרב בארה"ב והבנק המרכזי האירופי (ECB) באירופה, לאור החרפת משבר החוב ביבשת וההאטה המתמשכת בארה"ב ובסין, הובילו את המשקיעים האופטימיים להסיט את כספיהם לאפיקים מסוכנים יותר - בעוד הם "נוטשים" את איגרות החוב האמריקניות הנתפסות כ"בטוחות", ושולחים את התשואות עליהן לשיא שלא נראה מאז מאי 2012.

בשוק האמריקני מתגברות השמועות כי ה'פד' יכריז כבר החודש (אוגוסט) על תוכנית רכישות אג"ח שלישית, QE3, אשר תתמקד לפי השמועות ברכישות אג"ח מגובות משכנתאות בהיקף של יותר מ-500 מיליארד דולר - במטרה לרסן את הריביות על שוק הנדל"ן בארה"ב, אשר לא מצליח להתאושש כראוי ממשבר הסאב-פריים.

איגרות החוב של ארה"ב ל-10 שנים המשיכו לרדת השבוע, השלישי ברציפות, מה שהיווה רצף הירידות הארוך ביותר של הנכסים הללו מאז פברואר השנה. זאת, בעוד לצד הציפיות להקלה כמותית בארה"ב גוברות גם השמועות כי ה-ECB באירופה, עשוי בסופו של דבר לרכוש אג"ח ממשלתיות ולסייע למדינות דוגמת איטליה וספרד למחזר חובות.

תשואות האג"ח של ארה"ב ל-10 שנים עלו ב-0.09% היום, לרמה של 1.66% - כך לפי חישוב "בלומברג". זאת, לאור שהתשואות על איגרות אלו הגיעו בשבוע שעבר כבר ל-1.73% - הרמה הגבוהה ביותר מאז ה-30 במאי השנה.

לצד החדשות המעודדות, גם מנהלי קרנות הגידור בארה"ב ממהרים להגיב לשינוי בסנטימנט בשוק, בעוד הם מעלים את יתרות ה"שורט" (מכירה בחסר) על איגרות, כך מדווחת "בלומברג" הערב.

נכון ל-7 באוגוסט, הסתכמו יתרות ה"שורט" על האג"ח האמריקניות בכ-14,595 יותר (היקף חוזים) מאשר יתרות ה"קול" (call), זאת - לעומת יתרון בולט לטובת יתרות ה"קול", של כ-2,055, בשבוע שקדם לו.