אישום: ניסו לסחוט רב בניו-יורק באמצעות "נערות פיתוי"

שי כהן וסיימון סוריאנו מואשמים בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע וניסיון סחיטה באיומים ■ לכהן מיוחסות גם עבירות של איומים והדחה בחקירה

הותר לפרסום: פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) הגישה לבית משפט השלום בתל-אביב כתב אישום ובקשת מעצר נגד שי כהן וסיימון סוריאנו, בגין סחיטה כספית של רב בקהילה היהודית בניו-יורק.

השניים מואשמים בביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע וניסיון סחיטה באיומים. לכהן מיוחסות גם עבירות של איומים והדחה בחקירה.

על-פי עובדות כתב האישום, כהן תכנן לסחוט כספים מרב בקהילה היהודית בניו-יורק, עמו הייתה לו היכרות מוקדמת, וקשר לשם כך קשר עם סוריאנו.

על-פי כתב האישום, הנאשמים רתמו לתוכנית את ב.ב., אשר אמורה היתה לפתות את הרב - דבר שיהווה בסיס לסחיטה. כהן צילם את ב.ב. בעירום חלקי ושלח את התמונות לרב לצורך פיתויו. מאוחר יותר, ב.ב., מתוך חרטה, בחרה שלא להמשיך ולהשתתף בתוכנית הקשר הפלילי. היא הודיעה על כך לנאשמים ואף שוחחה עם הרב וסיפרה לו על התוכנית. בעקבות כך קיבלה לכאורה איומים על חייה מכהן.

בנוסף, נטען, פנה כהן לג.ג. והציע אף לה להשתתף בתוכנית הקשר הפלילי לסחוט את הרב. בין השאר היה עליה להגיע לקשר אינטימי עם הרב ולצלמו. בו בזמן סחט כהן לכאורה את ג.ג בעזרת סרטון בו הם נראים מקיימים יחסים אינטימיים. למרות זאת החליטה ג.ג. שלא להמשיך ולהשתתף בתכנית הקשר הפלילי. משחשד כהן בכוונותיה של ג.ג., הניע אותה שלא תפנה למשטרה - אחרת יפיץ את הסרטון ברשת האינטרנט וכן לבן זוגה.

ב-17 ביולי 2012 פנתה ג.ג. למשטרה וסיפרה על תוכנית הקשר הפלילי. כהן שב והמשיך בניסיונותיו להניע את ג.ג. לחזור בה מהודעתה במשטרה, בכך שלאחר חקירה על-פי דין, ביקש להעביר לה מסר לפיו אם תחזור בה מתלונתה ותבטלה, הוא לא יפיץ את הסרטים עליה ברשת האינטרנט.

כתב האישום הוגש באמצעות עו"ד צחי הבדלי. שמותיהם של הרב הנסחט ושל המתלוננות עדיין אסורים לפרסום.