סקר הון סיכון: צפי ל-10 אקזיטים ישראליים בחצי שנה

דלויט: שליש ממנהלי ההון סיכון הישראלי סבורים כי המצב הכלכלי ב-6 החודשים הקרובים יחמיר ■ 59% צופים בחצי השנה הקרובה 6-10 אקזיטים ישראלים בהיקף של למעלה מ-25 מיליון דולר

פסימיות זהירה בקרב בכירי קהילת ההון סיכון בישראל: כ-33% ממנהלים ושותפים בקרנות ההון סיכון מאמינים שהמצב הכלכלי ב-6 החודשים הקרובים יחמיר, 64% מהמשיבים מאמינים שהמצב יישאר כפי שהוא ואילו פחות מ-10% מהמשיבים מאמינים כי יחול שיפור - כך עולה מסקר ה-VC Indicator של פירמת ראיית החשבון והייעוץ Deloitte בריטמן אלמגור זהר.

מנגד, 59% מבכירי ההון סיכון בישראל צופים בחצי השנה הקרובה 6-10 אקזיטים ישראלים בהיקף של למעלה מ-25 מיליון דולר. 41% צופים כי נראה עד חמישה אקזיטים.

עוד עולה מהסקר, כי כי תעשיית ההון סיכון מכירה בתפקידה של המדינה בכלל והמדען הראשי בפרט בכל הנוגע לעידוד היזמות הטכנולוגית בישראל: 82% מהמשיבים רואים בהם מקור לעידוד היזמות, 36% מאמינים כי תקציב המדען הראשי מהווה אבן יסוד ביזמות הטכנולוגית בישראל וכי קיצוץ בתקציב המדען יפגע בה קשות. זאת, לצד 46% מהמשיבים, אשר רואים בתקציב המדען כאחד המקורות העומדים לרשות יזמים טכנולוגיים ומאמינים כי קיצוץ בתקציב יפגע ביזמות המקומית, במידה מסוימת.

לדברי רו"ח טל חן, שותף וראש מגזר ההיי-טק בפירמת ראיית החשבון והייעוץDeloitte בריטמן אלמגור זהר, "נוכח מגמת ההאטה בכלכלה הישראלית והאתגרים העומדים בפני תעשיית ההון סיכון המקומית, יש משנה חשיבות לתפקידה ואחריותה של המדינה בהאצה ועידוד יזמות ובסיוע בהתמודדות עם המצב".

השינויים המאפיינים את שוק ההון המקומי והשפעתם על חברות הטכנולוגיה הישראליות, נמדדו אף הם בסקר ומשקפים מגמה חיובית. על פי ממצאי הסקר, כ-50% מבכירי תעשיית ההון סיכון בישראל מאמינים כי העובדה שהשווי המצרפי של חברות טכנולוגיה ישראליות, במדד ת"א 25, עולה על 25 מיליארד שקל, מהווה ביטוי לפריחתו של היי-טק הישראלי והם צופים המשכיות למגמה זו, לעומת 24% מהמשיבים, אשר מאמינים כי זוהי מגמה זמנית וחולפת.