סטארט-אפ: קבוצה טורקית תבנה תחנת כוח הידראולית

המטרה של טרבזונספור, שתשקיע במהלך בין 30 ל-50 מיליון דולר, היא להגדיל את ההכנסות על מנת לעמוד בתנאי הפייננשל פייר-פליי של אופ"א

הנה דרך מקורית למועדון כדורגל להגדיל את ההכנסות שלו: קבוצת טרבזונספור, שסיימה אשתקד במקום השלישי בליגה הטורקית, תבנה תחנת כוח הידראולית קטנטנה, שתוכל לייצר חשמל בסך 28 מגה ואט, ותשתמש בהכנסות מהפרויקט על מנת לממן את התקציב השוטף שלה. נשיא הקבוצה, איש העסקים סדרי סנר, מחזיק בחברות בנייה והנדסה שיסייעו לטברזונספור עם המיזם.

על-פי הערכות, עלות הקמת תחנת הכוח תנוע בין 30 ל-50 מיליון דולר. לאחר שהיא תושלם, היא צפויה לייצר הכנסות שנתיות של 10 מיליון דולר. "המועדון זקוק להכנסות קבועות, ויש לנו תנאים אופטימליים כדי לבנות תחנת כוח", אמר ל"פייננשל טיימס" אחד ממנהלי טרבזונספור. עד סוף 2012 צפוי לצאת מכרז הבנייה של התחנה.

תנאי הטבע בטרבזון, העיר ממנה מגיעה הקבוצה, יאפשרו להקים את התחנה על ההרים הגבוהים באזור, שנהנים מימי גשם רבים בכל שנה, הנדרשים לתחנה הידראולית.

אחת הסיבות להקמת התחנה היא הרצון של טרבזונספור לעמוד בתקנות הפייננשל פייר-פליי של אופ"א, שיחייבו קבוצות ביבשת לסיים את עונות 2011/12 ו-2012/13 בהפסדים שלא יעלו על 45 מיליון אירו.