קשיים בבנקים בספרד: ההלוואות מה-ECB עלו לשיא ביולי

הבנקים בספרד נטלו ביולי הלוואות מה-ECB בהיקף של 420 מיליארד אירו - שיא כל הזמנים לחודש אחד ■ מדובר בעלייה של 10% לעומת היקף ההלוואות שנטלו הבנקים ביוני

המצב בספרד ממשיך להיות קשה, והבנקים המקומיים הגדילו את היקף ההלוואות שנטלו מהבנק המרכזי האירופי (ECB) בחודש יולי - לשיא חודשי של כ-420 מיליארד אירו, לאור הדרישה מהם להעלות את יעד הלימות ההון שלהם במהלך השנה.

מדובר בהיקף הלוואות הגבוה בכ-10% מסך ההלוואות שנטלו הבנקים מה-ECB בחודש יוני, אשר הסתכמו בכ-365 מיליארד אירו - כך עולה מנתונים רשמיים שדווחו בספרד היום.

היקף שימוש הבנקים בספרד בהלוואות ה-ECB עלה משמעותית במהלך 2012, מ-161 מיליארד אירו "בלבד" בהלוואות בחודש ינואר - וזאת, על רקע התקווה בסקטור כי לבסוף יתקבלו סיוע חיצוני לבנקים במדינה מצד המוסדות הפיננסיים הבינלאומיים, בהיקף של 100 מיליארד אירו, כפי שאושר למדינה לפני כחודשיים.

ברקע, גוברות הספקולציות כי גם הממשלה הספרדית תזדקק לסיוע חיצוני לטובת הורדת תשואות האג"ח שלה (העומדות על רמה של 6.76% נכון לזמן כתיבת שורות אלה), בעוד ראש הממשלה מריאנו ראחוי התבטא באחרונה כי טרם התקבלה החלטה בנושא.