אנליסט לשעבר ב-CIA: ישראל תתקוף באיראן לפני הבחירות

האתר הכלכלי הפופולרי ה"ביזניס אינסיידר", פרסם אמש כתבה נרחבת על שאלת הפצצה או הפצצת מתקני הגרעין האיראנים ■ ריי מקגוברן מה-CIA: ישראל אינה חוששת מהגרעין האיראני אך מעוניינת לחסל את האפשרות הזו

בשבועות האחרונים שאלת מיליון הדולר של פצצה או הפצצת מתקני הגרעין באיראן, אינה יורדת מסדר היום בישראל. אולם, הדיבורים הרבים בקרב הפוליטיקאים בישראל גרמו לנושא לבעור גם בקרב אמצעי התקשורת בחו"ל. האתר הכלכלי הפופולרי ה"ביזניס אינסיידר", פרסם אמש (ג') כתבה נרחבת על שאלת השאלות, תוך שהוא מצטט בכיר ב-CIA הטוען כי ישראל תתקוף באיראן עוד לפני הבחירות בארה"ב.

באתר טוענים כי במשך חודשים בכירים ישראלים טענו כי חלון ההזדמנויות לתקוף את מתקני הגרעין באיראן הוא עוד לפני הבחירות לנשיאות בארה"ב שיערכו בחודש נובמבר, זאת מפני שלאחר הבחירות הדיעה הרווחת בקרב גורמי המודיעין, היא שמתקני הגרעין יבוצרו מתחת לבונקרים ויהיו מחוץ לזרוע הארוכה של ישראל והתחמושת שברשותה.

אולם, באתר מצוטטים את ריי מקגוברן, אנליסט לשעבר ב-CIA, הטוען כי ישראל מעוניינת לתקוף את מתקני הגרעין של איראן כדי לגרור גם את ארה"ב. "הישראלים מעוניינים לשדר לכולם כי האיראנים בונים את מתקני הגרעין בקצב מהיר ומעוניינים להוציא לפועל מתקפה עוד לפני הבחירות בארה"ב, במחשבה שהיא תקפוץ על ההזדמנות ותתייצב לצידה של ישראל".

מקגוברן סובר כי ישראל יכולה להשלים עם נשק גרעיני איראני ואינה חוששת ממצב שכזה משום שכבר יש לה "ארסנל של נשק גרעיני", כך שמספר קטן של פצצות גרעין איראניות יהוו גורם הרתעה מוגבל על ישראל.

עם זאת, באותה נשימה מציין הבכיר בסוכנות הביון, כי אומנם מאז 1967 ישראל מסוגלת לעשות באזור ככל העולה על רוחה אך איראן גרעינית עשויה לשנות את המאזן האסטרטגי, כך שלראשונה "ישראל תצטרך להביט מעבר לכתף".

מקגוברן מוסיף ואומר כי למרות שישראל אינה חוששת מהתחמשות גרעינית של איראן, היא מעוניינת לשים קץ לכל ניסיון של המדינה האיסלאמית להתחמש בנשק שעשוי לשנות את המאזן האסטרטגי וכי המטרה האולטימטיבית של ישראל היא לבצע באיראן מה שארה"ב עשתה בעיראק, כך שהיא לא תהיה מסוגלת לתמוך יותר בחיזבאללה ובחמאס.

"קיים ספק ממשי ביכולת של ישראל להתמודד עם מלחמה בהיקף מלא עם איראן וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הודה שהוא מעדיף שארה"ב תוביל כל מתקפה עתידית על איראן", הוא הוסיף.

להערכתו של מקגוברן, נתניהו מרגיש כי הוא דחק את אובמה לקיר בשלושת החודשים הקרובים, אך בכל מקרה הוא סבור כי אובמה יצטרף לתקיפת מתקני הגרעין האיראנים במקרה שישראל תחליט לתקוף.