מבקר המדינה שוקל לבדוק מוכנות הצבא והעורף למלחמה

כך מדווח הבוקר ב"ידיעות אחרונות" ■ "בוחן אפשרות להורות על בדיקת המוכנות למלחמה מבחינה מדינית, צבאית, אזרחית והסברתית"

על רקע הדיונים המתגברים לקראת תקיפה ישראלית אפשרית באיראן, שוקל מבקר המדינה יוסף שפירא להורות על בדיקה מיידית של המוכנות הישראלית לקראת המלחמה הבאה, אשר עלולה להתפרץ בעקבות התקיפה המדוברת - כך מדווח הבוקר (ד') ב"ידיעות אחרונות".

"המבקר בוחן אפשרות להורות על בדיקת המוכנות למלחמה מבחינה מדינית, צבאית, אזרחית והסברתית", כותבת טובה צימוקי מ"ידיעות". "הוא אמנם לא מציין מפורשת את התקיפה האפשרית באיראן, אך מתכוון להאיץ את בדיקות המעקב השגרתיות שלו בנושא מוכנות העורף והצבא, ולהקדיש תשומת-לב מיוחדת לאפשרות כזאת".

זאת, לאחר שאתמול בערב העביר ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב גנרל מרטין דמפסי מסר ברור לבכירים בישראל לאור הדיונים האחרונים והדיווחים בתקשורת על אפשרות של תקיפה ישראלית של מתקני הגרעין באיראן.

"ישראל יכולה לעכב, אבל לא להרוס את תוכנית הגרעין של איראן", אמר דמפסי. "מבחינה צבאית, ההערכה שלי לא השתנתה וברצוני להבהיר שאיני מכיר את התכניות שלהם".

מבקר המדינה מסר בתגובה: "במשרד מבקר המדינה שוקדים על הכנת דוחות, לרבות מעקב בנושא חוק העורף, ערכות אב"כ, מיגון מתקנים ונושאים נוספים מצילי חיים, הנמצאים בשלבים שונים.

"המבקר שוקל לפנות לצוותים המקצועיים ולבדוק האם בגדרם של הנושאים הנ"ל ניתן ליתן ביטוי למוכנות במקרה של פעילות צבאית קרובה.

"מכל מקום, המבקר איננו שוקל כלל האם תקיפה צבאית נחוצה או כדאית - דבר המסור כמובן למקבלי ההחלטות בדרג המדיני בלבד".