"כריש" קרנות הגידור זרק מניות הבנקים וקנה מניות האנרגיה

מנהלי קרנות הגידור הגישו אמש לרגולטורים בארה"ב את הדוחות החושפים את החזקותיהם ■ לאון קופרמן, מנהל חברת Omega Advisors מכר את החזקותיו בבנקים האמריקנים והגדיל את החשיפה לחברת מקמורן

המשקיעים הגדולים בשווקים עמדו למבחן ברבעון השני של 2012, כאשר הגישו את הדוחות הרגולטורים שלהם שחשפו חלק מההחזקות שלהם במניות, בשעה ששוק המניות מדשדש.

כאמור, שוק המניות היה קשה מאוד ברבעון השני, הן עבור "כרישי" קרנות הגידור והן עבור המשקיעים מהשורה. מדד ה-S&P 500 נפל ברבעון זה בכ-3.3% בעוד קרנות הגידור הפסידו בממוצע 2.7% ברבעון השני.

לאון קופרמן, אחד מ"כרישי" קרנות הגידור מכר חלק נרחב מההחזקות שלו במניות הבנקים ופתח פוזיציה גדולה על מניות האנרגיה, ובפרט חברות קידוחי הגז והנפט, כך עולה מהדוחות שהוא הגיש. קופרמן, מנהל חברת קרנוץ הגידור Omega Advisors חתך את החזקותיו בבנק אוף אמריקה ו-JP מורגן ב-75% וצימצם את השקעתו בוולס פארגו, אך בשיעור נמוך יותר.

אז באיזה סקטור מאמין קופרמן? מלבד ההשקפה הפסימית של מנהל קרנות הגידור על הבנקים, הוא קנה 7.1 מיליון מניות של חברת קידוחי הנפט McMoRan (סימול: MMR), שזינקה ביותר מ-60% מאז חודש מאי. אולם ההחזקות הגדולות של קופרמן נשארו בחרות האנרגיה הגדולות יותר, כגון Atlas Pipeline (סימול: APL) ו-Linn Energy (סימול: LINE), וכן בענקית הטכנולוגיה אפל , בה הוא מחזיק ב-266 אלף מניות.