באפט מאמין במניות האנרגיה, סורוס ופולסון קנו זהב ופייסבוק

מנהלי קרנות הגידור הגישו אמש את הדוחות החופשים את השינוים שעשו בהחזקותיהם ■ ביניהם כרישי ההשקעות - וורן באפט, ג'ון פולסון וג'ורג' סורוס

ענקית ההשקעות ברקשאייר הת'אווי , בראשה עומד גורו ההשקעות וורן באפט, הגישה אמש לרשויות הרגולציה בארה"ב דוחות המפרטים, בין היתר, את השינויים בהחזקותיה ברבעון השני.

מהדוחות שהגישה החברה עולה כי היא מביעה אמון במספר חברות אנרגיה העוסקות בקידוחי גז ונפט. כך למשל, באפט פתח פוזיצייה חדשה על חברת National Oilwell Varco בהיקף של כ-2.8 מיליון מניות וכן על חברת Phillips 66 בהיקף של כ-27 אלף מניות.

מנגד, ה"אורקל מאומהה" מביע חוסר אמון בחלק ממניות הטכנולוגיה שהחזיק, שכן הוא מכר את כל החזקותיו בחברת אינטל, בהיקף של יותר מ-7.7 מיליון מניות. במקביל, באפט הגדיל את החזקותיו בחברות ויאקום בכ-50%, ובחברת Ingersoll-Rand .

סורוס ופולסון מאמינים בזהב ובפייסבוק

גם "כרישי" ההשקעות ג'ורג' סורוס וג'ון פולסון הגישו אמש את הדוחות לרשויות הרגולציה, מהם עולה כי לאחרונה הם ניצלו את הירידות החדות במחירי הזהב והגדילו את החשיפה שלהם למתכת היקרה.

קרן הגידור אותה מנהל סורוס הכפילה את החשיפה שלה לכדי 884 אלף יחידות ב-SPDR GOLD. פולסון הגדיל את החזקותיו באותו נכס ב-26% לכ-28 מיליון יחידות.

כאמור, מחיר הזהב צנח ב-4% במהלך הרבעון השני, הירידה החדה ביותר מאז ספטמבר 2008, כאשר האנליסטים תולים את הירידה החדה בעובדה כי הבנקים המרכזיים באירופה וארה"ב לא הכריזו על צעדים מוניטארים מרחיבים נוספים חרף העובדה כי משבר החוב האירופי החריף ברבעון הקודם.

נזכיר כי הזהב משמש עבור משקיעים רבים כאמצעי גידור כנגד אינפלציה. לכן, מאחר ואחד הסיכונים המהותיים של הצעדים המוניטארים המרחיבים היא אינפלציה, נשאלת השאלה האם "כרישי" ההשקעות מאמינים כי הבנקים המרכזיים ישאו עימם את בשורת הדפסת הכספים עוד ברבעון הנוכחי?

"הכל קשור להקלה הכמותית וכולם מחכים ל'פד' ולכך שהמחירים יעלו במקרה שהבנקים המרכזיים יכריזו על סבב נוסף של רכישות אג"ח", אומר וולטר באקי, אנליסט בחברת BB&T Wealth Management. "המשקיעים מוכנים לשבת על הגדר בכל הנוגע להשקעות בזהב כדי לחכות למוצא פיו של יו"ר ה'פד'".

לפי הדוחות שפרסמו קרנות הגידור, סורוס "זרק" את החזקותיו בסיטיגרופ וב-JP מורגן וגולדמן זאקס ונשאר ללא החזקות מהותיות בסקטור הפיננסים. בדומה לבאפט הוא חיסל את החזקותיו באינטל ובדל .

אולם, ההשקעה המפתיעה של סורוס היא דווקא במניית פייסבוק שירדה לאחרונה לשפל כל הזמנים מאז הונפקה לפני כ-3 חודשים. סורוס מחזיק כעת ב-341 אלף מניות של הרשת החברתית. האם זה אומר שהיא הגיעה לתחתית? ימים יגידו.