הקאמבק של אורי דורי: רכש 22% מאורתם סהר

המניות נרכשו מידי הכונס של חברת ההשקעות דוראה, שהחזיק בהן במסגרת הקפאת הליכים, והן היו משועבדות לבית ההשקעות פסגות

חודשיים לאחר שנחתמה, הושלמה שלשום (ב') העסקה שבמסגרתה רכשו אורי דורי וקרן כלירמרק 22% ממניות חברת הבנייה אורתם סהר תמורת 24 מיליון שקל. המניות נרכשו מידי הכונס של חברת ההשקעות דוראה, שהחזיק בהן במסגרת הקפאת הליכים, והן היו משועבדות לבית ההשקעות פסגות. מבחינה משפטית, פסגות רכש את המניות, ומיד לאחר מכן מכר אותן לדורי וכלירמק. בעקבות הרכישה הפך דורי ליו"ר הדירקטוריון של אורתם סהר.

אורתם סהר , שהוקמה בשנת 2000 על ידי אמיר נחום, היא חברה קבלנית העוסקת בבניית מבני ציבור, מבני מגורים ועבודות תשתית. דוראה, שהייתה בשליטת בצלאל איגר, הייתה שותפה באורתם, אך נקלעה למשבר ונכסיה נמכרים.

במסגרת העסקה רכש פסגות מכונס הנכסים של דוראה 42% ממניות אורתם תמורת 46 מיליון שקל - 42 מיליון שקל שולמו בדרך של הקטנת חוב של דוראה לפסגות (בסך 55 מיליון שקל), ו-4 מיליון שקל שולמו במזומן. בנוסף, פסגות העניק לשותפים אופציה לרכישת יתרת המניות בתוך 4 שנים.

אורתם נסחרת היום לפי שווי של 96 מיליון שקל, והעסקה הנוכחית נעשית לפי שווי חברה של 110 מיליון שקל (רכישת 22% מהמניות תמורת 24 מיליון שקל כאמור). האופציה, שניתנה לרכישת 14% נוספים בתוך ארבע שנים, נעשית לפי שווי חברה גבוה יותר - של 135 מיליון שקל. פסגות נשאר עם 6% במניות.

עבור דורי זוהי חזרה לשוק ההון, שנה לאחר שמכר את מניות השליטה בחברת הנושאת את שמו (א. דורי) לגזית גלוב תמורת 82 מיליון שקל. דורי מחזיק גם ב-7.7% ממניות פילת גרופ, העוסקת במיון והשמה של כוח אדם.