"בסופו של דבר השווקים יעשו את הדבר הנכון ויצנחו"

ביל פלקנשטיין, מייסד חברת קרנות הגידור פלקנשטיין קפיטל, טוען כי הבנקים המרכזיים ניפחו את שוק המניות באמצעות הציפיות שיצרו לסבבים נוספים של הדפסות כספים, אך לבסוף הבועה תתפוצץ

ביל פלקנשטיין, מייסד חברת קרנות הגידור פלקנשטיין קפיטל, טוען בראיון לאתר "קינג וורלד", כי ה'פד' הוא הכוח המניע לכל הבעיות הכלכליות שהתרחשו בארה"ב ב-20 השנים האחרונות. האנליסט ה"זועם" טען גם את מה שמומחים רבים טענו בחודשים האחרונים - שוק המניות מנופח יתר על המידה בעיקר בשל מערכת הציפיות שיצר הבנק המרכזי של ארה"ב לגבי רכישות האג"ח וכי לבסוף השווקים יתגברו על הבועה שנוצרה ויצנחו.

"אנחנו לא יכולים לדעת מתי, אך בנקודה מסוימת השווקים יהיו גדולים יותר מה'פד'. ראינו את זה קורה ב-2008 וב-2001. כאשר השווקים ימרדו לבסוף, אז הם יהיו גדולים מה'פד' ומכל הבנקים המרכזיים", אמר פלקנשטיין.

"אני מאמין כי לקחנו את עניין הדפסת הכספים רחוק מדי ובסופו של דבר המטוטלת תחזור אלינו בכיוון ההפוך, כך שכולם יתחילו לדאוג יותר לגבי האינפלציה מאשר דיפלציה", הוא הוסיף.

פלקנשטיין המשיך וטען כי השווקים גדולים וחזקים יותר מאשר הבנקים המרכזיים למרות שזה לא נראה כך במשך מרבית ימות השנה, שכן הם פועלים בכיוון שאליו הבנקים המרכזיים מכוונים אותם. "אולם, זה לא תמיד כך, בסופו של דבר השווקים יגיבו למדיניות הרעה ויעשו את הדבר הנכון".