החברה לישראל השלימה גיוס של 830 מ' ד' לפרויקט בפרו

החברה לישראל תקים את תחנת הכוח ההידרואלקטרית הגדולה בפרו, פרויקט בעלות כללית של 900 מיליון דולר ■ חתמה על חוזי מכירת חשמל בהיקף שנתי של כ-150 מיליון דולר וכ-2 מיליארד דולר במצטבר

החברה לישראל שבשליטת עידן עופר השלימה גיוס של 534 מיליון דולר למימון פרויקט ההידרו בפרו - הקמת תחנת הכוח ההידרואלקטרית הגדולה במדינה. בסך הכל החברה לישראל השלימה מימון של 830 מיליון דולר לפרויקט בשנתיים.

הפרויקט מוקם בעלות של כ-900 מיליון דולר - ועד 2016 תחנת הכח צפויה להתחיל לייצר חשמל. כתנאי וכחלק להסכם המימון לתחנת הכוח, החברה לישראל חתמה על שני חוזים ארוכי טווח למכירת חשמל בהיקף שנתי של כ-150 מיליון דולר וכ-2 מיליארד דולר במצטבר.

החברה לישראל , באמצעות החברה הבת אי סי פאואר, גייסה את הסכום מקונסורציום של 11 בנקים בינלאומיים, באשראי למשך 12 שנה ובריבית של ליבור בתוספת מרווח של כ-5%. החברה מימנה מכיסה כ-65 מיליון דולר בערבות, וכן התחייבה לא לרדת בשיעור ההחזקה שלה (50.1%) עד סיום הפרויקט.

היקף ייצור החשמל בתחנה הוא כ-510 מגוואט, והוא מוקם עם קונסורציום של חברת Astaldi מאיטליה עם קבלן העבודות התשתית הגדול בפרו, GRANA Y MONTERO. מסך העלות של הקמת הפרויקט, היקף החוזה של הקונסורציום עם אי סי פאואר הוא כ-680 מיליון דולר. העלות כוללת את עבודות העפר, דרכי הגישה, הקמת מנהרת מעבר המים והציוד לייצור החשמל, עד הפעלה מסחרית של התחנה.