"התשואות באג"ח ממשלתי נשחקו, להגדיל חשיפה למניות"

הראל שי ממיטב ממשיך להאמין במניות הבנקים, וצופה שבקרוב הריבית בישראל תרד ב-0.25% לפחות

"בחודשים האחרונים היינו עדים להמשך הפסימיות בסביבה המאקרו-כלכלית בארץ ובעולם. עם זאת, אני סבור כי העת הנוכחית נוחה להגדלת סיכונים בתיק ההשקעות, אך מומלץ להביא בחשבון שהמצב הביטחוני בישראל עלול לטרוף את כל הקלפים". כך אומר הראל שי ממיטב, שחוזר השבוע להתארח במדור. לדבריו, הוא אינו צופה עלייה בתשואות האג"ח הממשלתיות, ומאחר שמניות רבות נסחרות כיום במחירים אטרקטיביים הוא בוחר לבצע כמה שינויים באלוקציית הנכסים בתיק ההשקעות המומלץ שלו.

השינוי הראשון של שי כולל את הגדלת אחוז החשיפה לאפיק המנייתי מ-25% ל-28%, 18% מהם לטובת מניות בישראל. "זה כשנה וחצי שרוב המניות בישראל במגמת ירידה, כך שהמחירים בשוק מגלמים כבר את הירידה הצפויה בפעילות הכלכלית השנה ובשנת 2013", הוא אומר.

שי חוזר על המלצתו מחודש מאי האחרון בנוגע לסקטור הבנקאות: "ברור שההאטה במשק והריבית הנמוכה אינה מיטיבה עם הסקטור, אולם מניות הבנקים זולות והסביבה הכלכלית בישראל אינה גרועה כפי שמשתקף במחיריהן". שי ממשיך להמליץ על בנק הפועלים, שמאז שהתארח לראשונה במדור איבדה כ-8% מערכה, וכיום היא נסחרת ברמה של כ-0.6 ביחס להון העצמי.

עוד המלצה שהוא נשאר איתה היא להחזיק את סקטור התקשורת במשקל חסר. בסבב הקודם, נזכיר, ציין שי כי המניה המועדפת עליו בסקטור היא בזק, שאיבדה מאז 5%. "מאז הטור הקודם, סלקום ופרטנר נחתכו ב-20%-30% יותר מבזק, אבל כיום כבר לא ניתן להצביע על עדיפות של אחת מהן", אומר שי, "שלוש חברות הסלולר הגדולות סובלות מנטישה של עשרות אלפי מנויים ברבעון, והשיפור במחירי מניותיהן יתבצע בהדרגה תוך ביצוע התאמת מבנה ההוצאות להכנסות היורדות, ובמקרה של בזק - תוך הפסקת ההפרדה המבנית".

"אג"ח הבנקים לא מעניינות"

שי ממליץ בנוסף על מנייתה של יצרנית הטקסטיל דלתא, שמתחילת השנה הוסיפה לערכה 39%, וכן על חברת התעשייה הביטחונית אלביט מערכות שאיבדה בתקופה זו 19%. "דלתא מציגה שיעורי צמיחה נאים בשוק בארה"ב, ונמצאת בעיצומו של תהליך רה-ארגון שיתרום לשיעורי הרווחיות שלה ב-2013", הוא אומר, "אלביט מערכות מומלצת לאור מחיר מניה סביר וקורלציה נמוכה עם מדד תל אביב 100. למרות התכווצות תקציבי הביטחון בארה"ב ובאירופה, מצליחה החברה להציג גידול מתון בצבר ההזמנות למוצריה".

שי מותיר את היקף החשיפה למניות בחו"ל על 10% מהתיק, וחוזר על ההעדפה לשוק המניות האמריקני. הסקטורים המועדפים עליו הם הבריאות, בשל תשואות דיבידנד נאות ותמחור נוח של הענף, וסקטור הטכנולוגיה, שמציג שיעורי צמיחה יפים ומתאפיין בחברות עם מאזנים חזקים מאוד.

שי מזהה שחיקה בתשואות אג"ח הממשלתיות, ולכן מקטין את היקף החשיפה אליהן ל-35%. ההפחתה הינה מאפיק אג"ח הממשלתיות השקליות בריבית קבועה, שנתחן ירד ל-20% (במקום 23% בסבב הקודם).

במקביל, הוא ממשיך להקצות 10% לטובת אג"ח ממשלתיות צמודות מדד ו-5% לטובת אג"ח ממשלתיות שקליות בריבית משתנה. "בעוד שתמחור רוב המניות הפך לאטרקטיבי, התשואות באג"ח הממשלתיות נשחקו. אני מעריך שהריבית בישראל תרד בקרוב ב-0.25% לפחות, אולם אנו בנקודה שלאג"ח הממשלתיות אין הרבה לאן לעלות, כך שמשקיע המחפש תשואה ריאלית חיובית נאלץ להגדיל חשיפה לאג"ח קונצרניות".

על רקע זה, שי ממשיך להקצות את הנתח הגדול ביותר בתיק לאג"ח קונצרניות, אולם מותיר אותו על 37%, ומתוכם 5% לטובת אג"ח קונצרניות בתשואות זבל (High Yield). הוא עדיין מאמין באג"ח פז ג' וחברה לישראל 6 ו-8, אשר נסחרות כעת בתשואה של 4.9%, 1.5% ו-3.6%. לעומת זאת, בניגוד להמלצתו בסבב הקודם, הוא מציע להקטין את ההחזקה באג"ח מליסרון ה', הנסחרת בתשואה של 2.7% "כל עוד היא נסחרת במרווחים נמוכים מ-1.5% מעל אג"ח הממשלתיות".

אתה ממליץ על מניות הבנקים, מה לגבי אגרות החוב שלהם?

"אגרות החוב של הבנקים אינן מעניינות להשקעה, ובמיוחד לא הארוכות שבהן. קיימת קורלציה בין התנהגות אג"ח אלה לבין לאג"ח הממשלתיות לאורך זמן, ובמרווחים הנמוכים של היום גם התשואה האבסולוטית שלהן נמוכה ולא מפצה על סיכון של הפסדי הון".

עם זאת, שי מזהה פוטנציאל באג"ח של קבוצת דלק ושל שלמה אחזקות. "קבוצת דלק נהנית מיחס LTV (היחס בין גובה ההלוואות לשווי הנכסים) של 44%, ונראה כי במרווח תשואה של 5% ומעלה לעומת אג"ח ממשלתית מדובר בתשואה סבירה יחסית לסיכון. גם אג"ח של שלמה אחזקות, החברה הגדולה בישראל בענף הליסינג, אשר נסחרות במרווחים של מעל 4.5%, נראות מעניין".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

מה עשו
 מה עשו

תיק ההשקעות
 תיק ההשקעות