תוכנית ההתייעלות של רכבת ישראל תצא לפועל בקרוב. במסגרת התוכנית יפוטרו כ-30 עובדי הנהלה ומטה, כאשר לפי הערכות תוכנית ההתייעלות הכולל צפוי לחסוך לרכבת כ-50 מיליון שקל בשנה, ואילו פיטורי העובדים יחסכו לה עד כ-12 מיליון שקל.
כאמור, סכסוכי העבודה הרבים ברכבת ישראל ועיוותים בהסכם הסובסידיה החדש הביאו את החברה למצוקה תזרימית. לפני מספר חודשים ביקשה הרכבת מהאוצר הזרמה של 160 מיליון שקל לכיסוי הגרעון התפעולי, אך עד כה היא קיבלה רק 60 מיליון שקל בלבד והתקשתה לשלם לספקים, לעובדים ולבנקים - שם חובותיה נאמדים בכ-250 מיליון שקל. בתגובה למצב שאליו היא נקלעה, האוצר דרש מהרכבת לבצע מהלכי התייעלות נרחבים כדי לכסות את התחייבויותיה.
"על רכבת ישראל חלה חלה החובה להשתפר, להתייעל ולנהוג באחריות בכספי משלם המסים. זהו הסוף לכפילויות תפקידים ולבזבזנות", כך אמר בעז צפריר, מנכ"ל החברה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.