קציני מילואים לממשלה: "נבצע כל משימה שתוטל עלינו"

כ-100 קציני מילואים מחילות הצבא השונים פנו במכתב לדרג הצבאי והמדיני: "מביעים אמון מלא בדרגי קבלת ההחלטות, נבצע כל משימה שתוטל עלינו"

ככל הנראה בתגובה לחלק מגילויי הסרבנות שנתגלעו בקרב קבוצות מסוימות בציבור הישראלי באשר לסירוב לשרת בצה"ל בכלל, והקריאות שלא לבצע תקיפה ישראל באיראן, פנו אמש (ב') קבוצת קציני מילואים מכל חילות הצבא, במכתב הנועד להבעת אמון בדרגי הפיקוד העליון בצה"ל ובממשלה.

את המכתב יזמו רז לוי ואביאל סימן טוב. השניים, קצינים בסגן סרן (מיל') בתפקידי מ"פ חי"ר, ציינו כי המכתב הינו תגובה למכתב "אנשי הרוח" (המרכאות במקור), אשר קראו לטייסי חיל האוויר לסרב פקודה במידה וידרשו לתקוף באיראן.

על המכתב עצמו חתומים כ-100 קציני מילואים בצה"ל, מחילות הצבא השונים.

להלן לשון המכתב:

"אנו החתומים מטה, 100 קציני צה"ל במילואים, בחילות האוויר, הים והיבשה, מצהירים בזאת כי נמלא אחר כל פקודה שנקבל ונבצע כל משימה אליה נישלח על ידי דרגי הצבא והדרג המדיני. ידוע וברור שעצם התייצבותנו לשירות מבטאת את האמון שאנו רוכשים למערכת. עם זאת, אנו חשים כי בימים אלו יש צורך להבהיר גם את המובן מאליו.

מצאנו לנכון לכתוב מכתב זה נוכח היוזמה הקוראת לטייסי חיל האוויר לסרב פקודה במידה וזו תגיע ועל מנת להביא לידיעתך ולידיעת הציבור כי מערך המילואים של צה"ל היה ועודנו משענת איתנה לעם בישראל.

אנו מגנים בתוקף כל קריאה שהיא לסרב פקודה ולהפר את הסולידריות והאחריות החברתית והלאומית עליהן מושתת השירות בצה"ל ושירות המילואים.

לא ניתן לאף שיקול פוליטי כזה או אחר להתערב או לפגוע בשליחות החשובה אותה אנו ממלאים ונמלא אחר הנחיות הדרגים המוסמכים, מתוך אמונה והבנה כי בטחון ישראל ניצב בראש כנגד כל שיקול אחר.

נמשיך ונעשה הכול על מנת להבטיח את ביטחון ילדינו ועתיד מדינת ישראל , בשגרה ובשעת חירום , תוך מילוי חובתנו המוסרית והלאומית בשירות המילואים".