קרנות גידור בפרמיירליג: ג'ורג' סורוס רכש כ-8% ממנצ'סטר יונייטד

המיליארדר ומנהל קרנות הגידור ג'ורג' סורוס רכש ביום שני מניות שיקנו לו כ-2% מזכויות ההצבעה במועדון הכדורגל האנגלי, בשווי של יותר מ-40 מיליון דולר

המיליארדר האמריקני ג'ורג' סורוס מחזיק ב-7.85% ממניות מנצ'סטר יונייטד, לאחר שהיה אחד מרוכשי המניות הבולטים בהנפקה של מועדון הכדורגל האנגלי בבורסת ניו יורק, באמצעות קרן ההשקעות שבבעלותו (‏Soros Fund Management‏). כך עולה מדיווח שהגישה הקרן אמש (ב') לרשות ניירות הערך האמריקנית.

‏הבעלים של יונייטד, משפחת גלייזר האמריקנית, הנפיקו 10% מיונייטד בוול סטריט מוקדם יותר החודש. הם הצליחו לגייס בעקבות המהלך 233.3 מיליון דולר. המניות שהונפקו הן מסוג ‏A‏, שמבטיחות רק זכות הצבעה אחת לכל מניה, לעומת מניות מסוג ‏B‏ שבהן ממשיכים להחזיק הגלייזרים, ומבטיחות 10 זכויות הצבעה על כל מניה. המשמעות מבחינת סורוס היא שזכויות ההצבעה שלו במנצ'סטר יונייטד יישארו נמוכות יחסית, ויסתכמו ב-1.9% בלבד.

‏סורוס, 82, הוא אחד ממשקיעי הערך הגדולים בוול סטריט, לצד וורן באפט. על-פי דירוג עשירי העולם האחרון של "פורבס", הונו מוערך ב-20 מיליארד דולר.

מנצ'סטר יונייטד הפכה להיות ההשקעה הספורטיבית הראשונה של סורוס. בשנת 2008 הוא היה על-סף רכישת קבוצת הכדורגל האיטלקית א.ס רומא, אך לבסוף העסקה לא הבשילה לכדי חתימה. בשנת 2005 הוא היה חלק מקבוצת משקיעים שניסתה, ללא הצלחה, לרכוש את קבוצת הבייסבול האמריקנית וושינגטון נאשיונלס.

‏מניות מנצ'סטר יונייטד החלו להיסחר ב-10 באוגוסט במחיר פתיחה של 14 דולר, אבל מאז רשמו צניחה של 6.71%, ונכון לנעילה ביום שני שווי מניה עמד על 13.06 דולר בלבד.

בתוך כך, פתחה אמש יונייטד את משחקיה בעונת 2012/13 של הפרמיירליג האנגלית ברגל שמאל, לאחר שהפסידה במחזור הפתיחה של הליגה האנגלית 1-0 לאברטון. הרכש החדש מארסנל, רובין ואן פרסי שהגיע תמורת 23 מיליון ליש"ט, נכנס כמחליף בדקה ה-68, אך לא הצליח להשפיע על התוצאה.