דוחות מליסרון: עלייה של 9.5% ברווח ל-150 מיליון שקל

ה-NOI של מליסרון ברבעון הסתכם בכ-256 מיליון שקל לעומת כ-236 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד

קבוצת מליסרון סיימה את הרבעון השני של שנת 2012 עם עלייה של כ-13.5% בהכנסותיה לרמה של כ-333.1 מיליון שקל, לעומת כ-293.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מהכנסות שנוספו לקבוצה מרכישת 50% מקניון לב חדרה בשנת 2011, הרחבת הקניון הגדול בפתח תקווה, הרחבת קניון רחובות, מהפעלת המרכז המסחרי בכיכר ציון, ומהשלמת מבנה נוסף בפארק התעשיות ביוקנעם ומשיפור בביצועים התפעוליים של מרכזים מסחריים אחרים.

הרווח המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם ברבעון השני של 2012 בכ-150 מיליון שקל, עלייה של כ-9.5% לעומת רווח של כ-137 מיליון שקל, שרשמה החברה ברבעון המקביל ב-2011.

ה-NOI של מליסרון ברבעון הסתכם בכ-256 מיליון שקל לעומת כ-236 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה בנתון ה-NOI הושפעה מעלייה ריאלית בדמי השכירות, ייעול פעילות חברות הניהול וההחזקה, עליית המדד, רכישות נכסי נדל"ן, וכן מהשבחה ומשיפור בביצועים התפעוליים של הנכסים. ה-EBITDA של מליסרון ברבעון השני צמח בכ-9.5% לכ-241 מיליון שקל, לעומת כ-220 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

כמו כן, נרשמה צמיחה של כ-46% ב-FFO הריאלי של החברה, שהסתכם ברבעון השני בכ-98 מיליון שקל, בהשוואה לכ-67 מיליון שקל ברבעון המקביל. הצמיחה ב- FFO הריאלי נובעת מרכישת בריטיש ישראל ומעליה בהכנסות וברווחיות מהפעילות השוטפת. לעניין זה, יצוין כי ב 7.2012 החברה פרסמה תחזית FFO ריאלי לשנה הקרובה בטווח של 380 - 420 מליון שקל.

תזרים המזומנים של מליסרון מפעילות שוטפת צמח ברבעון השני של השנה לכ-54.5 מיליון שקל, לעומת כ-46.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

אבי לוי, מנכ"ל מליסרון: "הרבעון השני של שנת 2012 היה רבעון נוסף של שיפור וצמיחה בכל הפרמטרים התפעוליים הרלבנטיים. הצמיחה בהכנסות הקבוצה משתקפת גם בעלייה ברווח התפעולי, הגולמי והנקי, וגם בתזרים המזומנים הגבוה וב-NOI שחצה את המיליארד שקל בשנה. תכניות העבודה לשנה הקרובה כוללות את המשך ההקמה והאיכלוס של קניון באר-שבע, השלמת הרחבת קניון רחובות, והמשך היישום הקפדני של תהליכי הייעול וההשבחה בקניונים האחרים. מטרת צעדים אלו הינה לבסס את התשתית להמשך תהליך הצמיחה בהיקפי הפעילות של הקבוצה ובמקביל להעלות את שיעורי הרווח והתשואה על ההון".

"במהלך הרבעון ולאחריו, ביצענו מספר מהלכים פיננסים משמעותיים, ובכלל זה הרחבת סדרות אג"ח קיימות וכן גיוס של הלוואות חדשות. התמורה מהמהלכים האמורים שימשה בעיקרה להארכת מח"מ התחייבויות החברה ולפירעון חלויות חוב שוטפות שנשאו ריביות היסטוריות גבוהות. תרומתם החיובית של הפעולות לעיל, טרם באו לידי ביטוי מלא בדוחות".