אלרון: המגעים למכירתה של ג'ורדן ואלי לא התרוממו

המו"מ התנהל מול נובה ■ אלרון: "ממשיכים לבחון עסקאות אפשריות" ■ ג'ורדן ואלי הוקמה ב-1995 על-ידי איציק מזור, שמכהן כמנכ"ל

אלרון , זרוע הטכנולוגיה של אי.די.בי, דיווחה היום לבורסה כי המו"מ למכירת חברת ג'ורדן ואלי, שבה היא מחזיקה כ-19%, הסתיים ללא תוצאות. מדובר במו"מ שעליו הודיעה אלרון עוד בחודש מאי השנה, ושהתבצע מול חברת נובה. אלרון דיווחה אז בהודעה כי אכן מתנהל מו"מ, אולם הכחישה הערכות שפורסמו כי המו"מ מתנהל לפי שווי חברה של 50-60 מיליון דולר לחברה הנמכרת.

ג'ורדן ואלי היא חברה ותיקה, שכבר לפני תקופה ארוכה סיימה את שלב הסטארט אפ בחייה. החברה הוקמה ב-1995 על-ידי איציק מזור, שמכהן כמנכ"ל, והיא מפתחת ומספקת מערכות לבקרת איכות ומדידה (מטרולוגיה) לאורך קווי הייצור במפעלי שבבים, המבוססות על קרני רנטגן. נובה, שמולה נוהל המו"מ בחודשים האחרונים, פועלת בתחום דומה, והמחשבות על "שידוך" בין החברות כבר עמדו על הפרק כמה פעמים בעבר.

המרחב שבו פועלת ג'ורדן ואלי הפך בשנים האחרונות לחיוני מאוד במפעלי השבבים. ההתקדמות הטכנולוגית בתחום הקפיצה את הביקוש למוצרי החברה, שמספקים יכולת לאבחן שגיאות בתהליך שעוברות פיסות הסיליקון, שמשמשות כמצע שעליו מיוצרים המוליכים למחצה.

בהתאם, קפץ השווי המוערך של החברה במאזני אלרון. בסוף 2010 הוערכה ג'ורדן ואלי לפי שווי של כ-50 מיליון דולר, ואילו במצגת למשקיעים לפני שבוע הוערך חלקה של אלרון בג'ורדן ואלי לפי סדר גודל של 15-20 מיליון דולר, מה שמשקף שווי של 75-100 מיליון דולר לחברה.

בכל מקרה, אלרון, שהעמידה את האחזקה בג'ורדן ואלי על המדף כבר בשנת 2010, כותבת בדיווח היום, כי "ג'ורדן ואלי ובעלי מניותיה ממשיכים באופן שוטף לבחון עסקאות אפשריות", כך שסביר שמהלך אסטרטגי כזה או אחר יתרחש בקרוב בחברה.