נעילה שלילית באירופה; "השווקים עצרו כדי לקחת נשימה"

הגרעון המסחרי ביפן התרחב ב-6.5 מיליארד דולר בחודש יולי ■ ראש ממשלת יוון, אנטוניס סמארס, צפוי לפגוש את מנהיגי אירופה בניסיון להקל מעט את ההתחייבויותיה של מדינתו

המסחר באירופה ננעל היום (ד') בירידות בהתאם לסנטימנט השולט היום בשווקים, בשעה שהמשקיעים ממתינים להתפתחויות חדשות בכל הנוגע למשבר החוב האירופי. קיימת ציפייה דרוכה בשווקים לפרוטוקולי הריבית של ה'פד' לחודש אוגוסט והמשקיעים ינסו לחפש רמזים לגבי האפשרות שהבנק המרכזי ינקוט בצעדים מוניטארים חדשים שימריצו את הכלכלה.

כאמור, המסחר בוול סטריט ננעל אמש בירידות לאחר שהמשקיעים התאכזבו מההכחשות הגורפות של הבנק המרכזי האירופי בכל הנוגע לדיווחים המתייחסים ל"בזוקה" חדשה שבכוונתו להשיק במטרה להגביל את תשואות האג"ח המאמירות בגוש האירו, בייחוד של ספר ואיטליה. חרף ההכחשות, אמברוס אוונס-פריצ'רד מ"הטלגרף" ציין כי הוא סבור שה-ECB אכן מכין "בזוקה" כלשהי כדי לטפל בעלויות החוב של איטליה וספרד.

כעת, המשקיעים נושאים עיניהם לעבר הפדרל ריזרב, הצפוי לפרסם היום את פרוטוקולי הריבית של של חודש אוגוסט. האם חברי ועדת השוק הפתוח של הבנק המרכזי התרכחו מעט ומוכנים להוציא לפועל צעדים מרחיבים חדשים? נחיה ונראה.

בתוך כך, ראש ממשלת יוון, אנטוניס סמארס, צפוי לפגוש את מנהיגי אירופה בניסיון להקל מעט את ההתחייבויות התקציביות והרפורמות המבניות של ממשלתו להעביר. היום יפגוש סמארס בז'אן-קלוד יונקר, ראש ממשלת לוקסמבורג, העומד גם בראש ועידת שרי האוצר של גוש האירו בנסיון להגיע לפשרה בכל הנוגע להתחייבותיה של המדינה מוכת החובות.

סנטימנט שלילי באסיה

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ד') בירידות שערים, ברקע לנעילה שלילית בוול סטריט ולאור נתונים שליליים שפורסמו ביפן. המשקיעים עדיין מחכים כי הבנקים המרכזיים ישיקו פעולות מרחיבות נוספות וינסו לחפש לכך רמזים בפרסום פרוטוקולי הריבית של ה'פד' לחודש אוגוסט שיפורסמו היום.

"השווקים עצרו כדי לקחת נשימה, עד שנראה פעולות נוספות של הבנקים המרכזיים", אמר נאדר נאימי, מנהל השקעות ב-AMP Capital Investors. "היה לנו ראלי חזק בשבועות האחרונים שהתבסס בעיקר על ההצהרות המילוליות של ראשי הבנקים המרכזיים, שנראה כאילו הם מאוחדים יותר עכשיו".

השווקים הגיבו היום לנתון המאזן המסחרי של יפן שאיכזב והצביע על התרחבות הגרעון לרמה של 517.4 מיליארד ין (6.5 מיליארד דולר) בחודש יולי, כאשר משבר החוב האירופי וההאטה בסין האטו את היצוא בארץ השמש העולה.

אנליסטים הזהירו לאחרונה כי תעשיית הברזל והפלדה הסינית עשויה לספוג הפסדים לאור ירידת המחירים בסקטור זה. עקב כך, נציין את חברת Maanshan Iron & Steel Co (סימול: HK) ואת Angang Steel Co (סימול: ADS) ,שצנחו במחזורים גבוהים.