אפי פיתוח: הפסד של כ-240 מ' ד' בחצי הראשון של 2012

החברה מחקה 65 מיליון דולר כתוצאה מהחלטה למחוק את ההשקעה בפרויקט "הגן הבוטני" ובנוסף ביצעה הפחתות ערך בהיקף של כ-179 מיליון דולר

אפי פיתוח, החברה-הבת של אפריקה העוסקת בנדל"ן במזרח אירופה ורוסיה, דיווחה הבוקר (ג') על הפסד גדול ברבעון השני של 2012 ובחצי הראשון של השנה, בעיקר על רקע מחיקות ושערוכים של נכסים שביצעה.

בשורה העליונה אפי פיתוח על גידול של 40% בהכנסות בחצי הראשון של 2012 לרמה של 81.5 מיליון דולר, בעיקר על רקע תחילת פעילותו של קניון אפימול במוסקבה.

החברה מחקה 65 מיליון דולר כתוצאה מהחלטה למחוק את ההשקעה בפרויקט "הגן הבוטני" ובנוסף ביצעה הפחתות ערך בהיקף של כ-179 מיליון דולר. ההפחתות בגין נדל"ן להשקעה בהקמה משקפות בעיקרן ירידה בשוויים של 4 פרויקטים של אפי פיתוח המסווגים בספריה כנדל"ן להשקעה בהקמה: פוצ'טוביה, קוסינסקייה וכן טברסקיה פלאזה Ib וטברסקיה פלאזה II.

"פרויקטים אלה נמצאים בימים אלה בתהליכי הערכה על ידי מעריך השווי הבלתי תלוי", מסרה החברה בהודעה שפרסמה לפני 10 ימים. "ההפחתות נובעות משינויים במדיניות התכנון העירוני ובמדיניות הפיתוח של עיריית מוסקבה".

כתוצאה מהערכות השווי החדשות, וכן בשל התחזקות הדולר מול הרובל הרוסי, פחת שווי תיק הנכסים של אפי פיתוח מרמה של 2.8 מיליארד דולר ל-2.4 מיליארד דולר ברבעון השני.

כתוצאה מהמחיקות והשערוכים נרשם הפסד תפעולי של כ-205 מיליון דולר בחצי הראשון של 2012 לעומת רווח של 37 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

בשורה התחתונה דיווחה אפי פיתוח על הפסד נקי של 240.6 מיליון דולר בחצי הראשון לעומת רווח של 28.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2011.