הראל תשקיע 22 מ' ד' במגדל מעונות סטודנטים שני במנהטן

הקבוצה תשתף פעולה עם קרן ‏SL Green Realty‎‏, הנסחרת בבורסת ניו יורק ■ השתיים יקימו ברחוב ‏Beekman‏ בדאונטאון מנהטן מגדל בן 29 קומות וכ-600 חדרי מעונות

שלושה ימים אחרי שרכשה את חנות איקאה בנתניה ב-289 מיליון שקל, הודיעה היום (ד') קבוצת הראל השקעות בביטוח ופיננסים כי תשקיע 22 מיליון דולר בהקמת מעונות סטודנטים בניו יורק, ארה"ב.

הקבוצה תשתף פעולה עם קרן ‏SL Green Realty‎‏, הנסחרת בבורסת ניו יורק, והשתיים יקימו ברחוב ‏Beekman‏ בדאונטאון מנהטן מגדל בן 29 קומות וכ-600 חדרי מעונות עבור אוניברסיטת ‏Pace‏ הפרטית, שבה לומדים 13 אלף סטודנטים. חלקה של הראל בעסקה הוא 49% והיקף ההשקעה שלה מסתכם ב-22 מיליון דולר, כאמור. הקמת הבניין תחל באפריל 2013 והוא יושלם באוגוסט 2015.

לפי אתר אוניברסיטת ‏Pace‏, בשנת הלימודים האקדמית האחרונה, נע מחיר השכירות של חדר מעונות (בגדלים המתאימים לסטודנט עד שישה) בין 5,000 ל-8,500 דולר לסמסטר.

גדי בן חיים, מנהל תחום השקעות נדל"ן בקבוצת הראל, מסר כי "שוק מעונות הסטודנטים במנהטן הינו שוק יציב המאופיין בהיצע נמוך משמעותית מהביקוש, ונהנה משיעורי תפוסה גבוהים במיוחד". לדבריו, הפרויקט צפוי להניב תשואה שנתית של כ-7%.

אנדרו מטיאס, נשיא ‏SL Green‏, מסר כי זהו הפרויקט הרביעי בשנתיים האחרונות עם קבוצת הראל, והוא "ממשיך את שיתוף הפעולה הפורה והמוצלח בין החברות".

יצוין כי שתי השותפות חברו לפני כשנתיים להקמת בניין בן 609 חדרי מעונות ברחוב ברודווי, אף הוא עבור אוניברסיטת ‏Pace‏.