זלקינד סגר את אלקטרה מחשבים ב-15 מיליון שקל הפסד

ההתייעלות לא עזרה: אלקטרה מוצרי צריכה סגרה את רשת אלקטרה מחשבים המונה 8 סניפים ■ נשקלת העברת הפעילות של אלקטרה מחשבים לתוך אייס

הליכי ההתייעלות לא עזרו: חברת אלקטרה מוצרי צריכה, המשתייכת לקבוצת אלקו החזקות של גרשון זלקינד, סגרה את רשת אלקטרה מחשבים המונה 8 סניפים - כך נודע ל"גלובס". יקי ודמני, מנכ"ל אלקטרה צריכה , בוחן את העברת הפעילות של אלקטרה מחשבים לתוך רשת אייס, שנרכשה לאחרונה על-ידי החברה.

הסיבה לסגירת הרשת הייתה, ככל הידוע, התחרות הקשה בענף מכירת המחשבים ושיעורי הרווחיות הנמוכים. אלקטרה צריכה תפרסם מחר (ה') את דוחותיה הכספיים לרבעון השני, בהם היא צפויה להציג הפסד של כ-15 מיליון שקל בגין מחיקת ההשקעה בפעילות המחשבים. מעבר למחיקת ההשקעה, לאלקטרה צריכה נותרה בעיה נוספת של מלאי, בהיקף של יותר מ-10 מיליון שקל.

רק בחודש מאי דיווחה החברה לבורסה על ביטול תכנית להקמת שותפות בין אלקטרה מחשבים לרשת חיון מחשבים. בהמשך דווח בתקשורת ביוני כי אלקטרה מחשבים ביצעה מהלכי התייעלות שונים, והיא בוחנת את המשך דרכה.

היום לא ניתן היה להשיג מענה באף אחד מסניפי הרשת. דובר אלקטרה צריכה מסר: "אין תגובה".

אלקטרה מוצרי צריכה עוסקת ביבוא, ייצור ושיווק מוצרי צריכה חשמליים, ומפעילה את הרשתות שקם אלקטריק, סנסור, מחסני חשמל ואייס.

החל משנת 2007 עוסקת החברה בתחום של יבוא מחשבים לישראל, ובהמשך החלה לפעול גם כמפיצה לספקים ומשווקים.

מנכ"ל רשת המחשבים, דודו דויד, עבר לאחרונה לשמש כמנכ"ל אתר סחר באינטרנט, שהינו שותפות של אתר ynet מקבוצת "ידיעות אחרונות" ואלקטרה מוצרי צריכה.

נכון להיום, רשת המחשבים הגדולה בישראל היא באג עם 60 סניפים, אחריה ניצבת אייבורי עם 22 סניפים, ואחריה KSP עם 28 סניפים.

רשת אלקטרה מחשבים / צילום: גלובס
 רשת אלקטרה מחשבים / צילום: גלובס