ג'ים רוג'רס שורי על סין: "קניתי שם מניות - בשביל הילדים"

גורו ההשקעות, בריאיון ל-CNBC: "אני מבטיח לכם - אם יש בעיות בסין, לכולנו יהיו בעיות רציניות, גם כן"

"לא, לא מכרתי אף אחד מהנכסים שלי בסין. המניות של בסין הם לילדים שלי. כן, יש בעיות בסין, בוודאי, אבל אני מבטיח לכם - אם יש בעיות בסין, לכולנו יהיו בעיות רציניות, גם כן", כך אמר הלילה (ה') גורו ההשקעות ג'ים רוג'רס, בריאיון ל-CNBC.

רוג'רס, שעורר הד תקשורתי ב-2007, כשמכר את ביתו בניו יורק ועבר לסינגפור, לאור אמונתו כי אסיה נמצאת לקראת מהפיכה כלכלית הדומה למהפיכה התעשייתית של המאה ה-20, סבור כי למרות הבעיות הכלכליות בסין - היא עדיין אטרקטיבית.

"נכון, בועת הנדל"ן התפוצצה והמחירים החלו לרדת, אבל זה לא מספיק בראייתי. הסטטיסטיקה האחרונה מראה כי שוק הדיור חוזר להתאושש", ציין רוג'רס.

מאז חודש נובמבר, חתך הבנק המרכזי בסין את הריבית פעמיים, בכדי להאיץ את הצמיחה - שהסתכמה ברבעון השני בכ-7.9% "בלבד". אולם, באותו הזמן, ישנם סימנים בסין כי רוכשי הדירות שבו לשוק לאור הריביות הנמוכות - ובנתוני מכירות הבתים החדשים לחודש יולי, נודע כי ב-49 ערים במדינה עלו המחירים (הנתון הגבוה ביותר מאז מאי 2011).

רוג'רס, מצידו, סבור כי הממשלה צריכה לפעול כדי לטפל בבועה: "זוהי לא דרך לטפל בבועת נדל"ן. לא נותנים לה להתנפח מחדש לאחר 6 חודשים של ירידות. נשארים צמודים. הסינים כבר עשו את זה בעבר - המחירים ירדו, הם נלחצו, הם שיחררו את הלחץ, והכל נעשה גרוע יותר. אני הייתי ממשיך ללחוץ".