תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

יבמ מפעילה צוות מומחים בתחום הרשת, הרשת האחודה ותקשורת הווידיאו

יבמ מרחיבה את פעילותה בישראל בתחום התקשורת, במסגרת מגוון השירותים שהיא מגישה לארגונים ולעסקים

על מנת לסייע לארגונים מקומיים בהיערכות לעידן התקשורת החדש, ובמיוחד בהתמודדות עם אתגרי התקשורת בעידן מרכז עיבוד הנתונים הווירטואלי והווירטואליזציה של מערכות, מפעילה יבמ בישראל קבוצת שירותי תקשורת המונה יותר משלושים מומחים - ומשלבת בין מוצרים ושירותים של החברה ובין תשתיות ומוצרים של מגוון רחב של ספקים.

"העתיד שייך לתקשורת" קובע יצחק צרפתי מנהל קבוצת התקשורת בחטיבה לשירותים טכנולוגיים של יבמ ישראל

"61% מהאמריקאים סבורים כיום כי יתקשו לחיות ללא אינטרנט יותר מאשר יתקשו לוותר על תחבורה אווירית (דו"ח של Reuters.com). התלות הגוברת בתקשורת וברשתות תקשורת אינה מוגבלת לתחומי ארה"ב בלבד: עד שנת 2020 יקושרו לרשת 50 מיליארד מכשירי קצה, חיישנים, מכונות וחפצים (תחזית של סיסקו, 2011). אל השוק הזה נכנסים בהתמדה שחקנים וספקים חדשים, המביאים עימם יישומים וטכנולוגיות - החל מאמזון ופייסבוק ועד לגוגל ולאפל".

"אל מול המציאות הזאת", מוסיף צרפתי, "לובשות גם הרשתות הארגוניות דמות חדשה. הן נדרשות לתמוך במגוון רחב של מכשירי קצה, להתמודד עם אתגרי אבטחה הנולדים בעידן שבו מעדיפים עובדים, שותפים עסקיים ולקוחות להשתמש במכשירים הפרטיים שלהם גם לצורכי עבודה והכל תוך שימור השקעות העבר ביישומים ארגוניים, ושמירה על אבטחת המידע הארגוני".

קבוצת שירותי התקשורת, הפועלת במסגרת החטיבה לשירותים טכנולוגיים ביבמ ישראל. קבוצת השירותים של יבמ נערכת לעידן הזה - ולהצעת פתרונות משלימים המשלבים בין מערכות יבמ ובין מערכות מתוצרת צד שלישי. לצורך זה, מקיימת יבמ שיתוף פעולה הדוק עם יצרני תקשורת מובילים דוגמת סיסקו, ג'וניפר, אוויה ואחרים.

מתמודדת מובילה בשוק

שלושת הצוותים הפועלים במסגרת הקבוצה בישראל מתמקדים בתחומים המרכזיים המעסיקים מנהלים, מנהלי טכנולוגיות מידע ומנהלי תקשורת בארגונים: צוות פתרונות הרשת מאפשר ללקוחות להיערך לעידן שבו תידרש הרשת במרכז עיבוד הנתונים לתמוך בקצבים של 40 או אף 100 גיגה-ביט - ולהתכונן מראש לתמיכה גמישה בדרישות התעבורה ברשתות האלה. צוות התקשורת האחודה, מתמקד במיצוי האפשרויות הגלומות בעולם ה- VoIP - ייעול תהליכים ארגוניים באמצעות ייעול תקשורת על גבי סביבת רשת אחת, בטכנולוגיית IP, המטפלת הן בנתונים והן בשיחות קוליות. הצוות השלישי, העוסק בתחום הווידיאו ותקשורת המדיה הדיגיטאלית, רותם את תפיסות ניהול התשתית ושילוב המערכות של יבמ לטובת היישומים המורכבים מסוגם של וידיאו בזמן אמת, המחייבים אגירה והזרמה של נתונים בקצבים גבוהים וללא פשרות באיכות הרשת.

גם אם השם הראשון העולה על הדעת בתחום התקשורת אינו זה של יבמ - המציאות מגלה כי עידן שילוב הרשתות הופך את החברה למתמודדת מובילה בשוק הזה. המומחיות אותה צברה יבמ בתקשורת ובתשתיות ברמת מרכז עיבוד הנתונים מנוצלת עתה לצרכים רחבים יותר ויותר.

"בעידן של שינוי תכוף בדרישות הסביבה - נדרש כושר שינוי גמיש במערך תשתיות עיבוד הנתונים", אומר צרפתי. "זאת הלוגיקה שמאחורי תפיסת הווירטואליזציה של מערכות - וזאת הלוגיקה המנחה את יבמ בהרחבת פעילותה בתחום התקשורת. אחרי הכל, התקשורת היא הבסיס לכל שינוי במערך ה - IT. כל הרחבה או העברה של מרכז עיבוד נתונים, כל מעבר לאתר חדש או הקמת אתר גיבוי, כל בחירה בתשתיות אחודות ובעצם כל עדכון תשתיות המתבצע בממוצע אחת לשלוש עד חמש שנים - מחייבים קודם כל התייחסות לסוגיות תקשורת".

אל השוק הזה, מביאה עימה יבמ יכולת ייחודית של מתן משולב מענה מקצה לקצה, בכל רמות הפתרון - באופן שהוא מעבר ליכולתם של שחקנים אחרים המתמקדים כל אחד בתחום צר משלו. שיתוף הפעולה של יבמ עם יצרני ציוד ופתרונות מובילים - והסמכות המומחים של יבמ ברמות המקצועיות הגבוהות ביותר על ידי כל אחד מהיצרנים האלה - משתלבים עם מתודולוגיות מוכחות של יבמ לניהול פרוייקטים בכלל ולניהול פרוייקטים בתחום התקשורת בפרט. הניסיון הבינלאומי של החברה בהקמת פתרונות בתחומי תעשייה שונים ומגוונים עומד לרשות המומחים בישראל - הנעזרים בעת הצורך גם בעמיתים מחו"ל.

היתרון של יבמ: ניסיון עשיר

ירון לוי ארכיטקט תקשורת בכיר בקבוצת שירותי התקשורת של יבמ בישראל מתאר מציאות שבה לקוחות גדולים מחפשים פתרונות למרכזי עיבוד הנתונים שיספקו העברת נתונים בקצבי תקשורת גבוהים, שרידות, קלות הרחבה וגמישות .

"הם מחפשים פתרונות שאינם מגבילים את קצב הצמיחה וההרחבה: ארכיטקטורות שבה התנהלות התקשורת ברמת ארונית המסד הבודדת במרכז עיבוד הנתונים היא מקומית - תוך ריכוז הניהול והשליטה ברמה הגבוהה יותר, החולשת על כלל השירותים במרכז עיבוד הנתונים".

במסגרת הארכיטקטורה הזאת, חותרים לקוחות יבמ ליצור שקיפות מלאה בין אתרים - תוך העברת משאבי המחשוב פיזיים ווירטואליים מאתר לאתר בתהליך פשוט וקל.

"תחום הווירטואליזציה ההולך וצובר פופולאריות צריך לתת מענה לאבטחת מידע בכל אחת מהסביבות הווירטואליות - במיוחד כשמדובר בלקוחות הפועלים בעולם הפיננסיים ובגופים ביטחוניים".

מערכות ניהול וניתור התקשורת במרכז עיבוד הנתונים צריכות לטפל הן בניהול מערכות התקשורת עצמן, והן בניהול התקשורת בסביבה הווירטואלית של השרתים: יכולת לנהל את השרת הווירטואלי וכרטיס הרשת הווירטואלי שלו במסגרת הרשת הארגונית - להקים אותו ולנהל את כל מחזור חייו. לצורך זה, מחפשים לקוחות אחר מערכת ניהול מרכזית, שבה בכל הקמה של שרת וירטואלי נדע לנהל את משאב התקשורת המוקצית לו. הניהול הווירטואלי הזה שונה מניהול בעולם השרתים הפיזיים, המסורתיים: אם בעבר מערכות ניהול תקשורת ניהלו התקנים פיזיים , עכשיו הם צריכות להתמודד עם משאבי תקשורת ברמת השרת הווירטואלי.

"אנחנו מתמודדים עם האתגרים האלה טוב יותר מאחרים קודם כל בזכות הניסיון: בסיס התקנות ובסיס ידע בתחום, כמו גם משאבים ושיטות בינלאומיות שאותם אנו משתפים. אנחנו אמנם קבוצת תקשורת - אבל כמי שמהווים חלק מיבמ יש לנו המון משאבים משותפים בתחומים משיקים", מסביר לוי.

תמונת השוק הישראלי אותה הוא מצייר, מאופיינת במרכזי עיבוד נתונים קטנים יותר מאלה הפועלים בחו"ל - ועדיין בשאיפה למצוינות טכנולוגית. לקוחות ישראלים ממעטים עדיין יחסית בשימוש בפתרונות ענן, ומעדיפים לנהל את הפעילות בתוך הארגון, על גבי מערכות בשליטתם המלאה. זאת, לעומת חברות בחו"ל החשופות יותר לפתרונות ענן ומעלים יותר מערכות עליהם.